Aviseringar
Rensa alla

Bevis för att man utger sig för att vara någon annan som har blivit avstängd...?


Ämnesstartare

Jag undrar på vilka grunder man kan bli avstängd för att moderatorer TROR att man utger sig för att vara samma användare som tidigare har blivit låst/avstängd?

Jag är kompis med Kapten Kool och han säger att han har blivit avstängd för att moderatorer TROR sig veta att han är samma användare som Karatekatten (och någon mer som jag ej minns nu).

Det är helt fel och jag undrar vilka bevis moderatorerna grundar sina beslut på?
Består "bevisen" av lösryckta antaganden eller kan de säga att Karatekatten och Kapten Kool har samma ip-nummer eller dylikt..?

Skulle bli tacksam för vettiga svar från moderatorer och andra seriösa användare som tror sig ha en bra inblick i detta.

[tired]


   
Citera

Jenny Oh:

Kool har samma ip-nummer eller dylikt..?

Det är så vi arbetar, men om han känner att han vill förklara sig varför samma IP finns på dessa två användare så kan han gärna göra det genom dig via ett pm till mig eller här i tråden.

Jag ska tala med moderatorn som låste honom och sen se vilka bevis exakt som finns.

/ Thundercracker


   
SvaraCitera

Han trådar blev väl för mycket til slut så han låstes. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Det är så vi arbetar, men om han känner att han vill förklara sig varför samma IP finns på dessa två användare så kan han gärna göra det genom dig via ett pm till mig eller här i tråden.

Hur ska han kunna förklara något som inte existerar?

Thundercracker:

Jag ska tala med moderatorn som låste honom och sen se vilka bevis exakt som finns.

Gör det. Du kommer inte finna några relevanta bevis.

passaro:

Han trådar blev väl för mycket til slut så han låstes.

Kanske var så men enligt Kapten Kool så fick han meddelandet när han skulle logga in att han var avstängd till typ 2012 för att ha är samma person som Karatekatten (och någon annan.. Gurkan eller nått).


   
SvaraCitera

Jenny Oh:

Kanske var så men enligt Kapten Kool så fick han meddelandet när han skulle logga in att han var avstängd till typ 2012 för att ha är samma person som Karatekatten (och någon annan.. Gurkan eller nått).

Så här lyder det från den moderator som låst, att personen har ett beteende som är väldigt likt just den användaren och att avataren som karatekatten haft var identisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Så här lyder det från den moderator som låst, att personen har ett beteende som är väldigt likt just den användaren och att avataren som karatekatten haft var identisk.

Alltså inga bevis överhuvudtaget.
Har även svårt att tänka mig att det är förbjudet att använda icke copyright skyddade bilder som använts av avstängda användare...

[rolleyes]


   
SvaraCitera

om du utger dig för att vara samma användare lär ju inte vara en särskild svår grej att ta reda på [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jenny Oh:

[rolleyes]

hahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

om du utger dig för att vara samma användare lär ju inte vara en särskild svår grej att ta reda på [rolleyes]

Det är ingen som har utgett sig för att vara samma användare. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jenny Oh:

Har även svårt att tänka mig att det är förbjudet att använda icke copyright skyddade bilder som använts av avstängda användare...

snarare det att bilden föreställde en tjej som inte har gett sin tillåtelse till karatekatten från början och som mailat admin på sidan och sagt detta.

Att kapten kool sen gör samma sak är ju inget vidare bra för honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Så här lyder det från den moderator som låst, att personen har ett beteende som är väldigt likt just den användaren och att avataren som karatekatten haft var identisk.

Måste även påpeka att Kapten Kool inte fick några som helst varningar eller påpekanden från någon moderator eller admin utan blev abrupt låst fram till år 2012...

Hör det också till vanligheterna, särskilt när det inte finns några som helst bevis???


   
SvaraCitera

Jenny Oh:

Jag är kompis med Kapten Kool och han säger att han har blivit avstängd

har han blivit låst?? Visste inte ens![badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

snarare det att bilden föreställde en tjej som inte har gett sin tillåtelse till karatekatten från början och som mailat admin på sidan och sagt detta.

Att kapten kool sen gör samma sak är ju inget vidare bra för honom

Bilder som finns på internet används kors o tvärs extremt ofta utan "ägarens" medgivande.

Om en användare här på um råkar använda en bild som en tjej "äger" som uttryckligen har bett om att inte användas av andra användare så är det väl kutym att en moderator påpekar detta för användaren (som med största sannolikhet ej är medveten om situationen) med ett meddelande och sedan en varning innan denne låses för 3 år..?


   
SvaraCitera

Jag överlämnar detta till Crypto eftersom att det är den aktiva moderatorn i fallet.


   
SvaraCitera

Jenny Oh:

Jag är kompis med Kapten Kool

Lider med dig. Vem är han, på riktigt? [bigsmile]


   
SvaraCitera