Aviseringar
Rensa alla

Bh -storleken


asså jag vet inte det 34DD men 70F det betyder bara att typ 70 cm runt bröstkorjen och sen en F kupa om jag inte minns fel xD


   
SvaraCitera

Jag tror att 32dd är storlekarna i usa. de är desamma som 70 f här-


   
SvaraCitera

USA har andra mått än vad vi har här...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pew pew.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karru:

Jag tror att 32dd är storlekarna i usa. de är desamma som 70 f här-

llooll:

USA har andra mått än vad vi har här...

Ja, det fattar jag. Det jag undrade var alltså hur storlekarna översätts.

32dd är alltså likamed det svenska 70f?

Och vad blir då tex 34dd??[shake]


   
SvaraCitera

lighterboy:

Och vad blir då tex 34dd??

34DD är 75DD

32DD är 70DD

tror jag [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lighterboy:

har sett att 70e kupa är detsamma som 32DD.

Är alltså tex 70F = 34DD eller vad blir det?

Detta stämmer iaf. Såg det i en BH på stan..

Ingen som vet mer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittade det själv... så här är det[love]

BH

Det är två storlekar du skall hålla reda på när du skall köpa en ny BH; kup-storleken och omkretsens storlek. Den perfekta passformen och storleken för just dig, kan du bara hitta genom att prova. Tvärtemot vad de flesta tror, kan man INTE med hjälp av ett måttband få fram vilken BH-storlek som passar, möjligen kan det ge dig en vink om vilken storlek du kan utgå ifrån. Ta dig tid att prova och var kräsen. En BH ska sitta perfekt, inte hyfsat!

Storlekarna i Sally & Saras webshop är översatta till svenska storlekar. Först anges den svenska storleken, tex H85. Därefter (om sådan finns) anges motsvarande engelsk storlek, i ovanstående exempel; FF38. I USA och Storbritannien använder man sig av ett annorlunda system för att ange kup-storleken på en BH. Storlek A - D är detsamma som i Sverige, men från stl E och uppåt, används termen DD osv. Exempel på märken som använder sig av engelska storlekar är: Fantasie, Freya, Elomi och Fauve. Exempel på märken som använder sig av svenska storlekar: Primadonna, Marie Jo, Figura.

Sverige/EU Storbritannien/USA
E DD
F E/DDD
G F/G
H FF/H
I G/I
J GG/J
K H
L HH
M J
N JJ

Omkretsens storlek på en BH, tex 75, 80, 85 osv är en storleksangivelse, INTE ett mått i cm. En kvinna som är 100 cm under bysten kan därför mycket väl vara en stl 75 eller 80 beroende på kupans storlek.

Även här har Sverige ett annorlunda system jämfört med USA/Storbritannien, Frankrike och Spanien.

Sverige/EU USA/Storbritannien Frankrike/Spanien
65 30 80
70 32 85
75 34 90
80 36 95
85 38 100
90 40 105
95 42 110
100 44 115
105 46 120


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det betyder att 75e = 34DD[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera