Aviseringar
Rensa alla

Bidra till Ungdomar.se-boken!


Ämnesstartare

Det här med böcker är ju alltid roligt. Laptops och Ipads i all ära, men vi tycker fortfarande att det är allra mysigast att ligga och bläddra i en fysisk bok.

Och för att göra ytterligare en både kul och givande aktivitet håller vi just nu på att författa en Frågor & Svar-bok i UMs anda. Den kommer att utgå från experternas svar på inskickade frågor och det första temat kommer att bli Ung Kärlek.

(Det kan vara så att det blir en bokserie, men vi ska inte förhasta oss. Vi börjar så här.)

Boken är tänkt att vara uppdelad i 8-9 kapitel med lika många teman kring ung kärlek. Dessa är:
1. Att få kontakt
2. Förbjuden kärlek
3. Att kyssas
4. Singelliv
5. Sex och samlevnad
6. Svartsjuka och otrohet
7. Hur håller man kvar kärleken
8. Att göra slut

Och eftersom det är en ungdomar.se-bok vill vi så klart även att ni medlemmar på något vis ska få bidra. Därför kan ni få uttala er med en mening kring någon av dessa ämnen. Ni får lämna hur många bidrag ni vill, antingen kring ett kapitel, två stycken eller allesammans.

Alltså, har ni något att säga om kapitlet så skriver ni en mening, exempelvis:
Svartsjuka och otrohet - "Jag loggar in flera gånger om dagen och kollar om det är någon som skrivit på min flickväns Facebookwall".
eller
Förbjuden kärlek - "Jag är 17 år och är tillsammans med en kille som är trettio år, och till skillnad mot vad alla säger om åldersskillnad så fungerar det jättebra".

De som bidrar och de vi plockar ut kommer att ha sina nick/alias med i boken bredvid sina citat som en inledning till kapitlen.


   
Citera

Singelliv - Det är underbart, helt enkelt!


   
SvaraCitera

Förbjuden kärlek - Jag är smått förälskad i Peter Settman, men det får inte mormor veta, för då hade hon bankat skiten ur mig.


   
SvaraCitera

Trocadero:

Förbjuden kärlek - Jag är smått förälskad i Peter Settman, men det får inte mormor veta, för då hade hon bankat skiten ur mig.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

hulölölö


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

6. Svartsjuka och otrohet

Alla gör misstag. Om du älskar personen, ge denne en chans till. Men händer det igen, släpp taget. En gång är ingen gång, men två gånger är en gång för mycket.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Alla gör misstag. Om du älskar personen, ge denne en chans till.

Håller inte med [mad]

6. Svartsjuka och otrohet - "Är en partnern otrogen, nackskott, man förtjänar nån bättre som kan hålla fittan i styr."


   
SvaraCitera
zIGGE

Chibibbi:

Alla gör misstag. Om du älskar personen, ge denne en chans till. Men händer det igen, släpp taget. En gång är ingen gång, men två gånger är en gång för mycket.

Eller: Lura mig en gång, boo för dig. Lura mig två gånger, boo för mig.


   
SvaraCitera

Svartsjuka och otrohet- Kickin’ in the front seat. Sittin’ in the back seat. Gotta make my mind up. Which seat can I take?


   
SvaraCitera
smisk

antrax:

Svartsjuka och otrohet- Kickin’ in the front seat. Sittin’ in the back seat. Gotta make my mind up. Which seat can I take?

[love]


   
SvaraCitera

zIGGE:

Eller: Lura mig en gång, boo för dig. Lura mig två gånger, boo för mig.

Pessimist. [mad] Bara för du är bitter och ensam. [mad]

Vet är du är softie egentligen. [no-no]


   
SvaraCitera
zIGGE

Chibibbi:

Pessimist. Bara för du är bitter och ensam.

K. Bara för att du inte har en DROGAD HUND x)


   
SvaraCitera

antrax:

Svartsjuka och otrohet- Kickin’ in the front seat. Sittin’ in the back seat. Gotta make my mind up. Which seat can I take?

smisk:

[love]

smisk:

[love]

OnT: Har så lite förtroende för kärlek ungdomar emellan så kan typ bara komma på råd och tankesätt, snarare än att ge exempel på knasiga grejer jag gjort. Men helst skulle jag nog vilja svara på

Erik Nahlén:

Hur håller man kvar kärleken

Och säga att enligt min erfarenhet funkar det bäst om man lär sig att älska någon på dennes villkor. Att lära sig uppskatta någon annans språk och förstå att genom dessa handlingar han/hon att hon älskar mig. Detta snarare än att tvinga sitt eget språk på någon annan och säga att "Om du inte visar din kärlek till mig på det här eller det här viset, så kan jag inte uppskatta det lika mycket."
Det är ett enkelt sätt att undvika att slita ut varandra.


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

4. Singelliv

Vill vara singel tills jag blir vuxen.

Erik Nahlén:

De som bidrar och de vi plockar ut kommer att ha sina nick/alias med i boken bredvid sina citat som en inledning till kapitlen.

Vill inte ha mitt nick med. Isf Mikaela och inte m3lis.


   
SvaraCitera

7. Hur håller man kvar kärleken

Ingenting varar för evigt, så varför hålla sig kvar vid något som suger?

1. Att få kontakt

Bara för att du skriver "Tjena kexet, står du här och smular?[wink]" till någon betyder det inte att den svarar, men du har ju alltid något att berätta för barnbarnen.

3. Att kyssas

att kyssas med en tomat är ej att kyssas på riktigt.


   
SvaraCitera