Aviseringar
Rensa alla

Bieffekter av P-stav?


Ämnesstartare

Fick hetsigt temperament av alla olika sorters P-piller jag testat och är lite rädd för att sätta in en P-stav. Ger de samma bieffekter som piller? Vill inte bli en surkärring mot min sötnos igen.[cute]


   
Citera

Att du kallar din kille för sötnos är förnedrande och d gör att jag inte vill svara seriöst,men du verkar lite dum.det är hormoner i p-stav oxå,tekniskt sett samma som vanliga p-piller,problemet är bara att staven sitter i och du måste fixa tid för att ta ur om den krånglar,piller är bara att sluta med.


   
SvaraCitera

jag har p-stav! , mkt smidigare å lättare än p-piller. har inte fått en enda bieffekt! , och har för mig att barnmorskan sa att det är mindre risk för bieffekter när det gäller p-stav! men är inte säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

P-stav innehåller bara ett hormon, gestagen och alltså inte både östrogen och gestagen. Samma sak gäller för minipiller, som är väldigt likt p-piller, bara att de inte innehåller gestagen. Innan man sätter in en p-stav måste man gå på minipiller innan för att se att kroppen inte reagerar dåligt på det.

I och med att p-stav bara innehåller gestagen så fungerar det bättre för vissa.

P-stav brukar man oftast ha för att det är bekvämt att slippa ta piller varje dag. Dessutom får man en lägre dos hormon per dag och är därför lite nyttigare.

Jag har hört ganska många som är missnöjda med p-stav. På en åkte den runt i kroppen, upp på ryggen (man har den i armen). En annan blev gravid.


   
SvaraCitera

P-stav funkade toppen för mej, fram till 6:e månaden då jag fick alla möjliga graviditetssymptom och cystor på äggstockarna vilket gjorde förjävligt ont.
Jag fick ta ut den p.g.a smärtor och blod i buken efter mina cystor.

Hade heller inte märkt att jag gått upp i vikt, rasade 6 kg månaden efter.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera