Aviseringar
Rensa alla

big problems


Mja, du får nog ta piller om du vill göra det lättare för alla andra. Inte lika mycket blod, inte lika mycket att städa upp.


   
SvaraCitera

Fniss.


   
SvaraCitera

Gör det inte!
Det här hjälper troligtvis ingenting men jag skriver det ändå. Jag skulle bli helt knäckt och förstörd om min kompis hoppade/tog livet av sig!
Då kan man ju tänka sig den situationen för din familj och för dina vänner...


   
SvaraCitera

gargamelott:

Gör det inte!
Det här hjälper troligtvis ingenting men jag skriver det ändå. Jag skulle bli helt knäckt och förstörd om min kompis hoppade/tog livet av sig!
Då kan man ju tänka sig den situationen för din familj och för dina vänner...

exakt, sätt dig i deras situation och tänk inte "jag är värdelös och dom kommer säkert inte bry sig", för det är FEL! [mad]

vad är det som gör så du tycker att du inte bör leva?


   
SvaraCitera

Don't die on me, girl. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gargamelott:

Då kan man ju tänka sig den situationen för din familj och för dina vänner...

jag e också knäckt ju!

WorldUnited:

vad är det som gör så du tycker att du inte bör leva?

jag får inte göra det jag vill med mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_dead:

jag får inte göra det jag vill med mitt liv.

Om du känner att du tyglas och inte får göra det du vill, då föreslår jag att du drar dig bort från ditt liv - spring iväg. Gör något annat ett tag, känn dig fri. Something. Men ta inte livet av dig, det är verkligen sista utvägen och när man kan säga till sig själv "Jag har provat allt. Jag har gett 110%." Då, kan jag tycka att självmord låter som en vettig lösning.

Kan du säga det till dig själv?


   
SvaraCitera

Lägger mig inte i.


   
SvaraCitera

angel_dead:

??!

Tipset du kommer få är att du tar kontakt med kurator på skolan, eller psykolog om du är äldre än så, och pratar om det. De KAN hjälpa och de VILL hjälpa. Bara du ger dem en chans.

Om du inte själv vill ta kontakt med dem så be familj eller vänner göra det åt dig.

Här ger vi dig iaf inte tips på hur du ska avsluta ditt liv då ditt liv är till för att levas och inte för att ta slut såhär tidigt.

Tråden låses


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera