Aviseringar
Rensa alla

Bikini men inte underkläder.


Ämnesstartare

Har funderat ett tag nu....

De flesta tjejer tycker det är okej med bikini när de badar offentligt (inget speciellt med det ju)

Vad är det essentiellt som skiljer vanliga underkläder från bikini? Och vad är det för känsla som gör att det är allmänt acceptabelt att visas i bikini men inte underkläder.

För är inte det någorlunda samma sak? en bikini överdel som är som en BH samt bikini underdel som är som trosor.

Jag vet inte, själv har jag aldrig haft bikini av ganska självklara skäl.
Och jag tycker man inte kan jämföra med boxer kalsonger med badshorts.


   
Citera

såg en tjej i underkläder i skolan för ett tag sedan, tror det håller på att fånga på (catch on?)


   
SvaraCitera

MrObba:

Och jag tycker man inte kan jämföra med boxer kalsonger med badshorts.

Fast då säger du väl ändå emot dig själv nu?
Om man inte kan jämföra dem så kan man inte jämföra bikini med underkläder heller...


   
SvaraCitera

samma sak, olika material


   
SvaraCitera

Beror lite på platsen där de bärs också.


   
SvaraCitera

Duh. Finns ingen anledning att visa sig i underkläder offentligt. Bikini har man däremot när man badar, men aldrig annars.


   
SvaraCitera

Jag tror att TS menar att bikini-trosor/bh och kalsonger-badshorts inte kan jämföras då:

Bikini täcker ungefär lika mycket "mark" som trosor och bh gör.
Badshorts täcker mer "mark" än de flesta kalsonger gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessie:

Duh. Finns ingen anledning att visa sig i underkläder offentligt. Bikini har man däremot när man badar, men aldrig annars.

Det är ju sant. Men varför är det allmänt accepterat att ha bikini medan man badar, men inte underkläder?
Tänkt dig att du är på stranden och någon skulle springa runt med underkläder istället för bikini, skulle inte ni tycka det var konstigt?

jason:

Bikini täcker ungefär lika mycket "mark" som trosor och bh gör.

Ja, något i den stilen.


   
SvaraCitera

Underkläder på badhuset vore mindre bra. Underkläder, som oftas görs på bomull, "luddar" av sig och fastnar i ventiler och sånt, clogging up saker och ting och förstör vattnet.

Dessutom är det inte säkert att man byter till nya, rena underkläder när man börjar bada i så fall, vilket gör att bakterier och annat skit (literally höhö) kan spridas lätt i det varma vattnet.

Och varför ligger denna tråd under "sex, sexualitet och sexuella fantasier"? Är det någon fetisch vi talar om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Underkläder på badhuset vore mindre bra. Underkläder, som oftas görs på bomull, "luddar" av sig och fastnar i ventiler och sånt, clogging up saker och ting och förstör vattnet.

okej.

jason:

Och varför ligger denna tråd under "sex, sexualitet och sexuella fantasier"? Är det någon fetisch vi talar om?

Haha, nej bara en tanke jag har haft.


   
SvaraCitera

MrObba:

Tänkt dig att du är på stranden och någon skulle springa runt med underkläder istället för bikini, skulle inte ni tycka det var konstigt?

Eftersom det är annorlunda? Skulle tycka det var lika konstigt om någon kom iklädd en mankini eller en lilleskutt dräkt.


   
SvaraCitera

MrObba:

Det är ju sant. Men varför är det allmänt accepterat att ha bikini medan man badar, men inte underkläder?Tänkt dig att du är på stranden och någon skulle springa runt med underkläder istället för bikini, skulle inte ni tycka det var konstigt?

Det är ju helt annorlunda material. Det är inte för det estetiska som folk oftast inte badar med underkläder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Skulle tycka det var lika konstigt om någon kom iklädd en mankini eller en lilleskutt dräkt.

jojo, det är välla så.

Tror det har med normer att göra.
Men lite för trött för att tänka vidare på det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aja, tack för svar i alla fall.
Trodde ingen ens skulle bry sig om tråden.


   
SvaraCitera

Knarko:

Fast då säger du väl ändå emot dig själv nu?

Badshorts är i allmänhet längre/större än boxers, eller kör du med XXXXXXXL? ;p


   
SvaraCitera