Aviseringar
Rensa alla

Bilda dig som Jungman 7,5-50 hp


Ämnesstartare

Behöver du någonting att göra i sommar? Vill du följa i spåren av ungdomar.se's mest diversifierat djupaste medlem? Då har jag en tvärdimensionell sommarkurs med större spann än någon annan utbildning för dig.

Studierna är uppdelade i olika delkurser, vilka och hur många av dem du läser är helt upp till dig, studierna sker till 100% på eget initiativ och distans. Du är antagen i samma stund stund som du läser den här meningen. Ni kan försöka att söka CSN-stöd för aktiviteten om ni verkligen vill, men jag tror inte det företaget skulle bli särskilt lyckat.

Kursindelning och studiematerial:

I; Kultur mot Kultur:

II; Världsåskådning och samhällsanalyser:

III; Esoterik, Teosofi och religiösa spörsmål:

  • Bhagavad gītā
  • Arktos: The Polar Myth in Science, Symbolism and Nazi Survival av Joscelyn Godwin, ISBN: 9780932813350
  • Vril - The Power Of The Coming Race av Edward Bulwer Lytton, ISBN: 9781162569536
  • The Arctic Home In The Vedas av Lokmanya Bâl Gangâdhar Tilak, ISBN: 9781907166341
  • Hypnerotomachia Poliphili, ISBN: 9780500285497

När ni anser er färdiga med kursen så skickar ni mig en utvärdering av materialet ni gått igenom och era egna tankar kring ämnena så skickar jag ett intyg om godkänt betyg till er via post. Lycka till!

MVH Jungman Jansson, professor emeritus vid diskorporerade esoteriska Akademgorodok och Miskatonska universitetet


   
Citera

Fantastiskt. Siktar nog inte på nå högre betyg, men ska försöka motivera mig till att slutföra någon delkurs kanske. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha, och här hade man hoppats på lite Bowie! Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekorrespondenten: Jaha, och här hade man hoppats på lite Bowie! Arg

vsg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

vsg

Hahah, men för i helvete 😀


   
SvaraCitera