Aviseringar
Rensa alla

Bilderbergsgruppen


Ämnesstartare

visst heter de så? Vad fan håller de på med egentligen?

Hur kan massorna acceptera att högt uppsatta personer inom politik, näringsliv ekonomi blaha blaha kan sammanträda med strikt säkerhet utan någon som helst insyn av allmänheten, alltså media??

någon som vet något i ämnet?


   
Citera

Vem skulle förbjuda det? Makten vill ju inte stoppa makten. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Vem skulle förbjuda det? Makten vill ju inte stoppa makten. [shake]

sant men-

coffeee:

Hur kan massorna acceptera

ut och demonstrera är väl hur man förändrar saker?
eller jag är inte emot "en ny världsordning" eller något i den stilen. inte alls . bara kul att det händer något rejält, men att massor blundar för den här typen av sammanslutningar. finns ju massor som bryr sig mer om politik än jag om man säger så.

men det kanske bara är gamla avdankade som vill ha lite umgänge på de där mötena?


   
SvaraCitera

coffeee:

ut och demonstrera är väl hur man förändrar saker?

Det brukar ju vara demonstrationer osv när dem håller möten, såg det på någon dokumentär förut

coffeee:

men att massor blundar för den här typen av sammanslutningar. finns ju massor som bryr sig mer om politik än jag om man säger så.

De flesta har väl förtroende för politikerna dem har röstat fram kanske. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det brukar ju vara demonstrationer osv när dem håller möten, såg det på någon dokumentär förut

ja lite är det ju. men inte alls mycket. många vet ju inte vad bilderberggruppen är för något. med all rätt kanske, vad vet jag. Kanske bara är dessa konspirationsfanatiker som kokat ihop det. men visst är det underligt att de inte har insyn?

dazed_and_confused:

De flesta har väl förtroende för politikerna dem har röstat fram kanske. [shake]

jo sant[y] men som sagt varför inte låta de vara öppna? finns ju folk som undrar vad som försigår!


   
SvaraCitera

coffeee:

Kanske bara är dessa konspirationsfanatiker som kokat ihop det. men visst är det underligt att de inte har insyn?

Egentligen inte tycker jag men vad som diskuteras och bestäms vore ju onekligen intressant att veta.


   
SvaraCitera

Jag vet inte riktigt om du har hört det här, men en viss grupp som kallas FN gör samma sak.


   
SvaraCitera

Mawns:

Jag vet inte riktigt om du har hört det här, men en viss grupp som kallas FN gör samma sak.

Nog för att jag är emot en hel del av det FN gör, men de är i alla fall rätt öppna med vad de gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Nog för att jag är emot en hel del av det FN gör, men de är i alla fall rätt öppna med vad de gör.

håller med!

dazed_and_confused:

vad som diskuteras och bestäms vore ju onekligen intressant att veta.

japp absolut

inte många verkar hur som helst bry sig eller veta mycket i ämnet! Vi är blinda och ser inte vad som är på väg att hända! en enda stat, en ny världsordning [badgrin]


   
SvaraCitera

coffeee:

en ny världsordning [badgrin]

"It's big idea, a new world order" [chocked]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Vem skulle förbjuda det? Makten vill ju inte stoppa makten.

dazed_and_confused:

De flesta har väl förtroende för politikerna dem har röstat fram kanske.

De främsta anledningarna har redan blivit nämnda. Det finns inget vanliga dödliga medborgare kan göra om etablissemanget nu skulle finna det er bekvämt att diskutera mål och nyttjande av medel för egna intressen bakom lyckta dörrar. Vår riksdags och regerings möten är åtminstonde öppna för allmänheten, i Danmark sker de flesta möten bakom lyckta dörrar.

Om vi nu finner denna borgeliga sekt stötande och odemokratisk varför tillåter vi då andra karteller som använder sig av ren nepotism i syfte att behålla makten för sig själva?


   
SvaraCitera

CZeleaC:

andra karteller som använder sig av ren nepotism i syfte att behålla makten för sig själva?

Som t ex Wallenbergarna


   
SvaraCitera

Baaaww


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maud Olofsson var där i somras om jag minns rätt.


   
SvaraCitera