Aviseringar
Rensa alla

Bildredigering


Ämnesstartare

Hej hej! 🙂
Jag skulle behöva lite hjälp med enkel bildredigering av foton som jag tar till min blogg. Hjälp uppskattas! Behöver en person jag kan lita på, då vissa bilder känns lite privatare. Helst en tjej.

Vänligen [smile]


   
Citera

Gör det själv annars.
Ladda ner GIMP och leta upp några bra guider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GIMP? Vart kan jag hitta några guider då =)?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack 🙂 jag får leta efter någon som kan medans jag själv lär mig 🙂


   
SvaraCitera

Lycka till.[smile]


   
SvaraCitera

Har du ingen kompis som kan hjälpa dig?


   
SvaraCitera

Jag har photoshop på datan men jag är inte så jätte van med att redigera bilder. Vad är det för typ av redigering som du vill att bilderna ska ha?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Photoscape funkar bra om man inte har så mycket erfarenhet [y]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Vad för typ av redigering tänker du på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, varför skulle tjejer vara mer pålitliga?

Om bilderna nu är privata, varför skall de upp på bloggen så att hela världen ser?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Ok, varför skulle tjejer vara mer pålitliga?

Om bilderna nu är privata, varför skall de upp på bloggen så att hela världen ser?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Ok, varför skulle tjejer vara mer pålitliga?

Om bilderna nu är privata, varför skall de upp på bloggen så att hela världen ser?

Fd. jaag_91_

Ni förstår väl att man måste redigera utan t.ex. vattenstämpel eller cencur, och jag vill inte att vem som helst ska få mina bilder. Det har redan hänt att personer har använt dem till ondo. Så nejtack, sen skrev jag HELST tjej, inte att det är enbart tjejer. Men även på din fråga nu om att alla kan se min blogg, så du inte kommer fråga mer: JO alla kommer se den, men då är de ju förstås redigerade, cencurerade och stämplade.
Svarar gärna på fler frågor [smile] Kram

Edit.. Glömde skriva att den redigering som vore bra är någon typ av färgkorrigering tror jag det heter. Ändra lite i färgen beroende på bild. Eventuellt beskära bilden och cencur. Stämpel kan jag sätta dit för jag har en klar :). Och om du kan förbättra bilderna lite mer på något annat sätt är det bara ett plus. Kram[smile]


   
SvaraCitera

Kan göra, behöver ändå sysselsättning. Du kan skicka ett pm om du är intresserad.


   
SvaraCitera