Aviseringar
Rensa alla

Bill Skarsgård hyllar sin lärare. Vad tycker du om din?


Ung Debatt:

Hur viktigt tycker du att lärarens förmåga att inspirera och lära ut är för din utveckling?

Väldigt viktigt. Det bästa är när en lärare är jordnära och inte förväntar sig extremt mycket av eleven, utan låter sig imponeras.

Ung Debatt:

Har du någon favoritlärare som betyder eller betytt extra mycket för dig?

Det har funnits många dåliga lärare genom tiderna, och ett antal bra sådana. Svenskalärare och Engelskalärare verkar vara dem som är snällast och har mest koll. [y]


   
SvaraCitera

Jag tycker det är jätteviktigt att ha bra lärare


   
SvaraCitera

Ung Debatt:

Hur viktigt tycker du att lärarens förmåga att inspirera och lära ut är för din utveckling?

Jag tycker att det är väldigt viktigt. En lärare som lär ut på ett trist och inspirationslöst sätt lär jag mig ingenting av. Om jag inte är intresserad så fastnar det inte i huvudet, utan det går in genom ena örat och ut genom andra. En lärare som däremot får mig inspirerad och intresserad kan sätta igång ett helt nytt intresse eller framtidsmål.

Ung Debatt:

Och har du någon favoritlärare som betyder eller betytt extra mycket för dig?

Alla mina nuvarande lärare är väldigt inspirerande och duktiga på att lära ut, faktiskt. Dock är det nog min musiklärare som satt igång flest tankar och idéer i mitt huvud. Han lär ut så att alla förstår och får de allra flesta intresserade, trots att han huvudsakligen lär ut i musikteori, som halva klassen tyckte var jättetrist i mellanstadiet då vi hade en annan lärare. Jag vill till och med bli musiklärare när jag blir äldre, vilket nog till stor del kan bero på honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

99% procent av alla lärare jag haft kan suga kuk för dom har alla varit inkopitenta as! har haft två bra och dom va egentligen inte ens lärare dom va assistenter. så kan säga alla lärare jag haft har varit totalt värdelösa.


   
SvaraCitera

Jag har haft väldigt tufft men, tillslut när jag skulle gå ut mellanstadiet fick jag en bra lärare! Hon lyckades få en bra kontakt med mig ifrån början vilket är väldigt svårt med mig. Jag tror hon gjorde så jag ändrade på mig. Jag var så strikt själv med att inte kunna ändra på mig, men hon kunde ändra på mig. Så JA det är väldigt väldigt viktigt! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft världen bästa so-lärare. Fyihelvete vad bra han var.


   
SvaraCitera

Ung Debatt:

Och har du någon favoritlärare som betyder eller betytt extra mycket för dig?

Jag hade en lärare mitt första år på gymnasiet som hade mediakunskap som ämne. Jag tror aldrig att jag lärt mig så pass mycket av så lite plugg. Inför prov läste jag igenom sidorna i boken högst en gång och på proven briljerade jag. Den karisman den mannen var nog det enda som fick mig att orka studera alls det året. Mitt enda år på media-programmet var något av det slappaste jag varit med om. Övernöjd med efter att ha bytt till samhäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med vissa lärare får jag bra betyg med andra får jag dåliga betyg (i samma ämne)


   
SvaraCitera

Vissa av mina lärare är otroligt inspirerade och får mig verkligen att vilja kämpa i skolan. På högstadiet hade jag en tyskalärare som verkligen fick mig att känna en passion för det tyska språket. Tack vare henne älskar jag tyska i nuläget, och ja, det är viktigt med bra lärare. Otroligt viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min engelsk-/filosofilärare (+mentor) i 2an&3an på gymnasiet var helt fantastisk. vet inte var jag skulle vara idag utan honom, hjälpte mig både akademiskt och med andra saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ung Debatt:

Hur viktigt tycker du att lärarens förmåga att inspirera och lära ut är för din utveckling?

direkt avgörande. Nästan.

Ung Debatt:

Och har du någon favoritlärare som betyder eller betytt extra mycket för dig?

Det har jag haft. Inte bara en. Och det är jag jävligt glad över. Har lärt mig otroligt mycket av dom som jag kommer bära med mig livet ut.

Sen har man stött på många gånger fler pisslärare förstås. Speciellt under gymnasiet. Herregud ..


   
SvaraCitera

om jag säger då här min lärare slog en elev och jag har det på film! titta -->


   
SvaraCitera

Klart att det är viktigt. Man lyssnar ju ungefär 10% på vad en lärare säger, resten av ens koncentration går åt sättet de talar på, deras dialekt och hur de ser ut. Självklart att informationen inte går in. Sen har grundskolan mer eller mindre förstört mitt hopp och intresse för de flesta ämnen, vilket är lite synd.


   
SvaraCitera

Bra lärare är det viktigaste som finns!
Jag har haft en hel del bra lärare, och riktiga stolpskott också tyvärr.
I högstadiet hade jag en superbra lärare i svenska och engelska. Hon var bra på att uppmuntra till kreativitet, och motivera eleverna, samtidigt som hon var rolig och lite knäpp. Om man lämnade in ett arbete fick man sällan mindre än en halv A4 med konstruktiv kritik tillbaka, både uppmuntran och förslag till förbättring. Hon var stenhård och lät ingen elev prestera under sin förmåga eller smita undan den lätta vägen, vilket för stunden kunde vara extremt frustrerande, men det sporrade i alla fall mig till att bli bättre.
När jag började gymnasiet var svensk-läraren raka motsatsen, hon gav ingen kritik alls, sa bara "det var bra", och började tveka och glida undan när man pressade henne att säga vad som kunde göras bättre osv. Helt värdelöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ung Debatt:

Och har du någon favoritlärare som betyder eller betytt extra mycket för dig?

Ja min min So lärare, Jan Kassman. Han är en trevlig prick. Häromdagen så han något gulligt om att.. när jag blir stor kommer jag bli en.. hemmafru! Då vart jag smickrad och glad.

Tackar så hjärtligt Jan Kassman, kommer hylla dig när jag har blivit hemmafru.
- Utan dina ord, utan din tro på mig.. hade jag aldrig lyckats.


   
SvaraCitera