Aviseringar
Rensa alla

Billie Jean cover av mig


Ämnesstartare

Tja alla ungdomar! Tänkte dela med mig av ett litet videoklipp där jag gör en cover på låten Billie Jean. Ge gärna bra och kass kritik!

(den är ganska låg första minuten plus att det distar lite smått när det högsta kommer)

anyways, ENJOYY!


   
Citera
Ämnesetiketter

Hade lyssnat. Men en asbra låt startade precis på mitt Spotify. Så blir inge.


   
SvaraCitera

Klar och fin röst.
Lite för mycket Idol-wailande.
Tråkig cover.


   
SvaraCitera

tycker inte din röst håller


   
SvaraCitera

vrf e videion cp?


   
SvaraCitera
Tyrael

Najs!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har en bra röstgrund, bra klang osv; öva mer med mellanregistret så kommer du lättare till de högre tonerna utan att det låter lite "krystat", det finns massor av övningar, du kan googla, leta bland sångböcker eller fråga en sångpedagog.

Öva på att inte waila, att ge en fras liv och känsla, utan att släppa diafragman och waila, är mycket svårare och oftast mycket vackrare och proffsigare. Man kan spara det till något speciellt ställe där det verkligen passar.

Gitarren skulle få lite bättre flyt för att lyfta låten. Det är ju omöjligt att överglänsa originalet, och du gjorde en ganska enkel cover, men det låter som om du har potential att bli skickligare.


   
SvaraCitera

Du växlar mellan att ha en wailande, halvtråkig sångstil och en Berg-likt sluddrande stil. Gillar när du sluddrar. Sluddrande är mysigt.

MVH en som inte kan något om sånt här egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Klar och fin röst.
Lite för mycket Idol-wailande.
Tråkig cover.

Tack så mycket! Är ju inte så jätte hemma med sångteknik, men aja 🙂
Covern var ju tänkt som en ''tråkig'' eller lugn cover.


   
SvaraCitera