Aviseringar
Rensa alla

Billigare elavtal?


Bell
 Bell
Ämnesstartare

Jag har länge funderat över att ta tag i att aktivt välja mitt elavtal och elbolag, dels för att stödja elbolag som enbart levererar miljövänlig energi men också för att få ned månadskostnaderna.

Så nu vill jag veta vad ni har för elbolag, avtal och vad ni betalar i månaden för er elförbrukning (eller omvandling då energi aldrig kan förbrukas…) Det vore väl bäst om folk som bor ensamma i ganska små lägenheter berättade så är det lättare att jämföra. Sen om nån har jättebra koll på detta och tycker jag är dum i huvudet eftersom frågor som dessa beror helt på var en bor eller något annat jag inte tänker på, så får denne gärna utbilda mig lite, vill gärna bli mer elsmart! 


   
Citera

grön el är väl dyrare? 

lr jag vet nte. 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

S3ON:
grön el är väl dyrare? 

lr jag vet nte. 

Nej, tror inte att det behöver vara det Party 


   
SvaraCitera

EON, tror jag betalar mellan 200-300kr per månad.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

aristoteles:
EON, tror jag betalar mellan 200-300kr per månad.

Samma här.. Funderar på Konsument El!


   
SvaraCitera

Bell:

Samma här.. Funderar på Konsument El!

Har för mig att om du byter leverantör så behöver du fortsättningsvis betala en summa för att du använder elnätet som byggts av EON. Är osäker på om det fortfarande är så och om det skiljer på olika platser.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

aristoteles:

Har för mig att om du byter leverantör så behöver du fortsättningsvis betala en summa för att du använder elnätet som byggts av EON. Är osäker på om det fortfarande är så och om det skiljer på olika platser.

aha.. ja, det är sånt här jag behöver veta! Ska ha en google-session kring detta känner jag!


   
SvaraCitera

Betalar ingen el, ingår i hyran Skadeglädje


   
SvaraCitera

Bell:

aha.. ja, det är sånt här jag behöver veta! Ska ha en google-session kring detta känner jag!

Försäljare lockar alltid med att elen blir billigare med dom, men de väljer ju såklart att bortse från den riktiga totalkostnaden för slutkunden och visar bara hur deras egna räkning skulle se ut.


   
SvaraCitera