Aviseringar
Rensa alla

Billigt och bra webbhotell


Ämnesstartare

Har ni några tips på billigt och bra webbhotell?
Jag googlade lite och hittade denna sida, där rekommenderas crystone och citynetwork. Ska jag köra på nåt av dem?
billiga webbhotell


   
Citera

one.com är ju fan så mycket billigare [party]


   
SvaraCitera

Behöver det vara svenskt? Jag kan ordna åt dig, kostar runt 15 spänn i månaden.


   
SvaraCitera

webhotell? Känns väldigt 2000-tal. Trodde servrar var "a dime a dozen" nu för tiden.

Fast vet typ inget om hur internet-hosting fungerar iofs [blush]


   
SvaraCitera

Skentrevlig:

Känns väldigt 2000-tal.

VPS/Virtuella miljöer är väldigt billiga numera, men då får du drifta allting själv för det mesta. Webbhotell idag är svinigt billiga och brukar ha alla de möjliga jävla tillägg såsom one-script-installers osv


   
SvaraCitera
Åtta

Floppsen:

one.com är ju fan så mycket billigare

One.com har jag aldrig någonsin hört någonting bra om, förutom att de är billiga.

Binero.se skulle jag rekommendera. Rätt billigt, bra service, goda villkor, ssh/scp- och sftp-åtkomst, samt mycket för pengarna.


   
SvaraCitera

Åtta:

One.com har jag aldrig någonsin hört någonting bra om, förutom att de är billiga.

Jag har min blogg hos dem, aldrig problem. Deras svenska supportchatt är grym om man undrar över något. Svar på 1 minut


   
SvaraCitera

Åtta:

ssh/scp- och sftp-åtkomst

Åhfan, vad kostar dem per månad?


   
SvaraCitera

Åtta:

Binero.se skulle jag rekommendera. Rätt billigt, bra service, goda villkor, ssh/scp- och sftp-åtkomst, samt mycket för pengarna.

Dito. Har haft dem länge. De har bäst villkor. Sluta betala så upphör kontot, ingen bindningstid alls.

stentuff:

Åhfan, vad kostar dem per månad?

69:-


   
SvaraCitera

Hampie:

69:-

Lite väl saftigt, men från en sak till en annan.

Vad hade ni betalat för en Svensk variant utav dropbox.se?


   
SvaraCitera

stentuff:

Lite väl saftigt, men från en sak till en annan.

Tycker jag inte. Man får vad man betalar för.


   
SvaraCitera

Hampie:

Tycker jag inte. Man får vad man betalar för

Mja, Svenska hosts är över lag väldigt väldigt dyra. För det priset kan du ju få en VPS som du kan köra alla de möjliga tjänster på..

Själv hostar jag småsidor via Storbritannien för typ ~10 dollar om året. 500GB trans/10GB space/yada-yada per månad


   
SvaraCitera

stentuff:

Mja, Svenska hosts är över lag väldigt väldigt dyra. För det priset kan du ju få en VPS som du kan köra alla de möjliga tjänster på..

Desto fler kunder du har, desto billigare kan du erbjuda din service för. Man får alltid mängdrabatt när man köper saker, även serverar och licenser för virtualiseringsmotorer. Frågan är även hur bra supporten är på 10 dollar per år-webhotell.


   
SvaraCitera

Hampie:

Desto fler kunder du har, desto billigare kan du erbjuda din service för

Inte nödvändigtvis.

Hampie:

Man får alltid mängdrabatt när man köper saker, även serverar och licenser för virtualiseringsmotorer

Nej det skulle jag inte vilja påstå, åtminstone inte här i Sverige. Att köra colo eller dedikerad här finns inte på kartan då det är så grisigt dyrt gentemot övriga Europa.

Hampie:

Frågan är även hur bra supporten är på 10 dollar per år-webhotell.

020-nummer, mail/chatt/skype 24/7 [smile]


   
SvaraCitera

Hampie:

Binero.se


   
SvaraCitera