Aviseringar
Rensa alla

bilsemester med polarna


Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99: låter det bra förslag?

Inte direkt. Förutsätter att ett brott skall äga rum dårå. (langning) 

Men kör hårt om det känns rätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pennyroyal:

Inte direkt. Förutsätter att ett brott skall äga rum dårå. (langning) 

Men kör hårt om det känns rätt. 

vadå är ett brott? vad menar du??


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:
om man säger så här" om jag betalar bensinen så åker vi till t.e.x systembolaget efter jag har betalt o jag får köpa vad jag vill o du betalar för jag betalde bensinen åt dig" låter det bra förslag?

Varför skulle någon betala dricka åt dig efter att ha skjutsat dig någonstans? Du kan möjligen få skjuts gratis men att betala bensinen efter att ha åkt någonstans är ingen tjänst mot den som skjutsat utan något man ska göra. Sedan är ju langning ett brott. Tycker att du hoppar en massa steg i förväg här, du har ju ingen att fråga ens. Att dricka är sedan inte så himla kul. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Varför skulle någon betala dricka åt dig efter att ha skjutsat dig någonstans? Du kan möjligen få skjuts gratis men att betala bensinen efter att ha åkt någonstans är ingen tjänst mot den som skjutsat utan något man ska göra. Sedan är ju langning ett brott. Tycker att du hoppar en massa steg i förväg här, du har ju ingen att fråga ens. Att dricka är sedan inte så himla kul. 

men när ska man betala för bensinen vill ju vara snäll o en go kompis


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:

men när ska man betala för bensinen vill ju vara snäll o en go kompis

erbjud att betala när någon skjutsar dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Varför skulle någon betala dricka åt dig efter att ha skjutsat dig någonstans? Du kan möjligen få skjuts gratis men att betala bensinen efter att ha åkt någonstans är ingen tjänst mot den som skjutsat utan något man ska göra. Sedan är ju langning ett brott. Tycker att du hoppar en massa steg i förväg här, du har ju ingen att fråga ens. Att dricka är sedan inte så himla kul. 

bättre än att bara full än att vara nykter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

vadå är ett brott? vad menar du??

Du är 17. Man får inte handla på systembolaget om man är under 20. Man får ej heller langa till minderåriga. 


   
SvaraCitera