Aviseringar
Rensa alla

BINDERS SYNDROM


Ämnesstartare

Hej, jag är en tjej som har binders syndrom. Dom flesta vet inte vad det är, och kanske tror att det är en allvarlig sjukdom mm. Det är det inte. Jag ser det inte som en sjukdom, och det är det inte heller. Det är så jag är född. Binders syndrom innebär att benet i näsan slutar ungefär halvvägs ner, och det gör att man får en platt näsa. Det kopplas också ihop med tänderna, och överkäken kan växa långsammare så att man får underbett. Det är typ det enda jag vet. Jag har läst på många ställen att det påverkar nedre delen av ansiktet, men jag vet inte exakt hur. Det är jättesvårt att hitta information för att det är så ovanligt. När jag var hos doktorn så sa han att det finns ca 50 personer i hela Sverige, och de flesta av dom har opererat sig. Binders syndrom går att "fixa". Man kan operera in ett ben i näsan, och fixa tandställning osv.

Men snälla, om ni känner nån som har det, vet nåt om det mm. Snälla skriv här eller på min mail : EVENTUELL KONTAKT FÖR MAIL SKER VIA PM
Det skulle betyda jättemycket verkligen, att han nån att prata med. Även om jag inte påverkas så starkt av det, så kan det vara kul om man inte behöver känna sig så ensam [love]


   
Citera

Känner ingen som har det men en syster till en tjej i lågstadiet tror jag hade det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen chans att du har hennes mail eller nåt sånt?[smile]


   
SvaraCitera

Nej. Verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej.


   
SvaraCitera

tror att det finns någon på um som har det men kan ha fel. minns inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Um, som i ungdomsmottagningen?


   
SvaraCitera

Vet en som idkat samlag med en som har det, han kanske har kvar hennes nummer [wink]


   
SvaraCitera

tjejentillvänster:

Um, som i ungdomsmottagningen?

som i ungdomar.se


   
SvaraCitera

tjejentillvänster, kolla din inbox.


   
SvaraCitera

MIN KOMPIS HAR EN JÄTTEMJUK NÄSA

HON KANSKE HAR NGT SÅDANT


   
SvaraCitera

HAHAHAHHAHAHAHAHHAHA en tjej som är mobbad på min skola har förmodligen den syndromen XDDDD


   
SvaraCitera

puffen1:

HAHAHAHHAHAHAHAHHAHA en tjej som är mobbad på min skola har förmodligen den syndromen XDDDD

Vad rolig du är^^


   
SvaraCitera

puffen1:

HAHAHAHHAHAHAHAHHAHA en tjej som är mobbad på min skola har förmodligen den syndromen XDDDD

nödvändigt


   
SvaraCitera

Jag har också en syndrom men ingen sådan o den har inget med mitt utseende att göra med men jag får iaf inte ihop någonting överhuvudtaget ingen som vill prata med mig ingen flickvän ingenting... jo kompisar har jag ju men när jag vill träffa nån går det typ inte så aah :/


   
SvaraCitera