Aviseringar
Rensa alla

Binero vs city network, era erfarenheter ?


sadjad
Ämnesstartare

Tjena !

Jag går rakt på sak, jag hade tänkt att köpa webhotell för första gången i mitt liv då jag endast har använt mig utav VPS innnan så vilken webbhotell tycker ni att jag ska välja mellan Binero och City Network och lite kort om varför? 🙂

City Network kostar för tillfället 120kr för ett år och utan startavgift samt att man får nästan lika mycket "specs" som på Binero.

MVH


   
Citera
Tyrael

Det enda jag kommit fram till i ämnet är att Godaddy är sjukt mycket billigare än svenska webbhotell. Den största fördelen är att du får obegränsad trafik.

Varför har du förövrigt valt bort Loopia? De har mycket bättre support + kontrollpanel än de du nämnt.

sadjad:

.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Den största fördelen är att du får obegränsad trafik.

Nej, sådant stämmer inte.

Tyrael:

Godaddy

Stödjer också SOPA.

Tyrael:

Loopia

Är inte vad de var innan de blev sålda, sjukt dåliga och dyra numera.

sadjad:

Binero och City Network

Webhotell i Sverige rent generellt suger röv, Binero skickar ut påminnelsefakturor på tjänster du inte beställt, eller tjänster som skulle vara gratis. City Network påstås erbjuda en 100% SLA vilket givetvis är skitsnack, finns ingen som kan erbjuda det. Bättre och billigare att bara skaffa en VPS och hosta själv, t.ex EC2 eller liknande.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag har använt både Loopia och Binero. Loopia använde jag i kanske 2 år, och övergick sedan till Binero. Jag har varit inget annat än lyrisk över bytet. Kundsupporten framförallt är helt fantastisk. Priserna är helt okej, och det nya webgränssnittet är bra. Eftersom du får SSH-åtkomst kan du använda det för att ansluta direkt till din databas, så att du inte behöver använda de inbyggda verktygen (typ phpmyadmin). Det enda jag kan klaga över är att det inte finns stöd för Python eller Ruby (åtminstone på shared hosting), men detsamma gäller för de andra alternativen också.

Dock håller jag med föregående talare om att en VPS givetvis vore det bästa alternativet, men då blir det dyrare också, och ibland vill man ha något som bara fungerar utan att man själv behöver lägga sig i så mycket.

Tyrael:

Det enda jag kommit fram till i ämnet är att Godaddy är sjukt mycket billigare än svenska webbhotell.

Välj för guds skull inte GoDaddy. Sämre användarupplevelse får man leta efter. Ja, det är billigt, men det är billigt av en anledning. Responstiderna är kassa, du får ingen SSH-åtkomst, det tar evigheter att flytta domäner, och webgränssnittet är fruktansvärt på alla sätt som tänkas kan.


   
SvaraCitera
zIGGE

sadjad:

Binero

Samma som Åtta ovan.


   
SvaraCitera

Åtta:

då blir det dyrare också

70:- i månaden? Det får du en VPS för, helt klart. Såvida du inte behöver en hel del trafik så är det lungt. Givetvis är det högre inlärningskurva, men det är ju också roligare, och om man sätter sig hos en leverantör i molnet så kan det ju ge lite mer trygghet.


   
SvaraCitera
Tyrael

massgrav:

Stödjer också SOPA.

Åh nej! [tired]

massgrav:

Nej, sådant stämmer inte.

Varför annonserar de för det då? Utan finstilt.

Åtta:

Välj för guds skull inte GoDaddy. Sämre användarupplevelse får man leta efter. Ja, det är billigt, men det är billigt av en anledning. Responstiderna är kassa, du får ingen SSH-åtkomst, det tar evigheter att flytta domäner, och webgränssnittet är fruktansvärt på alla sätt som tänkas kan.

Där ser man!


   
SvaraCitera

Tyrael:

Åh nej! [tired]

Du har inte så god koll på branschen va?


   
SvaraCitera
Tyrael

massgrav:

Du har inte så god koll på branschen va?

Du läste inte inlägget va?


   
SvaraCitera

Tyrael:

Du läste inte inlägget va?

Tyrael:

Varför annonserar de för det då? Utan finstilt.

Kära vän, det är kallas för marknadsföring, även om det i detta fallet är falsk sådan. Det finns ingen leverantör som kan erbjuda obegränsad bandbredd/diskutrymme utan att själva ha obegränsade tillgångar. Leverantörer som erbjuder sådant säljer över sina resurser, och om du mot förmodan skulle använda över genomsnittet så kommer du att antingen bli avstäng eller få en löjligt förhöjd avgift för någonting som skulle vara "obegränsat". Att falla för detta är någonting som tyvärr rätt många gör, bättre att gå med en leverantör som erbjuder fasta resurser och fast pris per GB i transfer.


   
SvaraCitera
Tyrael

massgrav:

blablabla konspirationsteorier blablabla

jaha okej


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

YES NU ÄR JAG EN STOLT ÄGARE UTAV DATAHÖRNAN.se och DATAHORNAN.se hos City Network.

Detta övertygade mig att välja City Network istället för skottsäkra Binero, samt 120kr för ett år (kampanj) och 9kr per domän (kampanj) då kan man ju faktiskt chansa !
Tack för alla svar!
[cheers]

Åtta:

får SSH-åtkomst

Hoppas SSH erbjuds!

TACk ennu engång !


   
SvaraCitera

Tyrael:

konspirationsteorier

lulz


   
SvaraCitera
Tyrael

sadjad:

Detta övertygade mig att välja City Network istället för skottsäkra Binero, samt 120kr för ett år (kampanj) och 9kr per domän (kampanj) då kan man ju faktiskt chansa !

Fick 1 år webbhotell hos Loopia gratis. Samt .se domän för 10 kr.

massgrav:

lulz

Tyvärr lät det som det...


   
SvaraCitera