Aviseringar
Rensa alla

Biohacking


självklart, har några projekt som jag plaberar i (relativ) närtid. det tuffaste är implanterat sl-kort.

men man ska inte få för sig att biohavking endast går ut på implantat av olika slag. finns mängder av mindre invasiva grejer som folk överlag har lättare att relatera till. att metodiskt anpassa sin kost, sömn osv för att prestera på högsta nivå kan ju många relatera till, nästa steg därifrån är kosttillskott och nootropika, och en bra bit längre fram ligger implantat och grejer. sanningen är väl att de flesta funktionella implantat som finns att tillgå idag inte bidrar med så mycket meningsfull funktionalitet. med det inte sagt att teknologin för verkligt meningsfulla implantat inte finns. kevin warwick implanterade en bci för tolv år sen, och ingen kan väl förneka den potentiella allmännyttan i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: . det tuffaste är implanterat sl-kort.

vilka är det som utför det?


   
SvaraCitera

isola:

vilka är det som utför det?

mig veteligen så har det aldrig gjorts förut, så jag kommer biosäkra chippet på egen hand och lösa det hela med skalpell och lokalbedövning. rätt standard i biohackingsammanhang. innan det kommer till marknaden på ett eller annat vis är enda lösningen diy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

mig veteligen så har det aldrig gjorts förut, så jag kommer biosäkra chippet på egen hand och lösa det hela med skalpell och lokalbedövning. rätt standard i biohackingsammanhang. innan det kommer till marknaden på ett eller annat vis är enda lösningen diy.

käre värld. det låter riskabelt men jag antar att någon alltid måste vara först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska man chippa sin kanin kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja-aa

helst ngt avancerat i typ hjärnan så jag får sådana funktioner som han i intelligence-serien 🙂

om jag är relativt ensam om det alltså, typ hamnar i en topphemlig testgrupp på 10 pers lr dylikt 🙂


   
SvaraCitera

isola:

käre värld. det låter riskabelt men jag antar att någon alltid måste vara först.

biosäkrande är rätt väldokumenterat, själva ingreppet är lite svårare, men beroende på var man vill ha implantatet så är det väl mer eller mindre krångligt/smärtsamt. idealiskt vore att ha chippet i handflatan, men storleken på en nfc-antenn kan komma i vägen för det, så det kanske blir antingen ovansidan av handleden eller ovansidan av handen. men det är fortfarande en massa som behöver göras innan jag kommer till skärandet.


   
SvaraCitera