Aviseringar
Rensa alla

≫≫≫ [✓] Biologen hjälper Dig med Ditt Skolarbete [✓] ≪≪≪


Ämnesstartare

Behöver Du hjälp med Ditt skolarbete ‽ Nu behöver Du icke misströsta längre !

Biologens Läxhjälpsservice™ erbjuder nu Gratis Assistans™ med en 100% Nöᴊᴅʜᴇᴛsɢᴀʀᴀɴᴛɪ !*

Biologens Läxhjälpsservice™ kan i första hand hjälpa till med uppsatsskrivning av div. sort - men inget uppdrag är för stort eller litet för våra Läxhjälpare™ !

Sådant vi exempelvis kan hjälpa Dig med är:

  • uppsatsstruktur och div. formalia
  • hitta goda källor till Din uppsats
  • referenssystem/bibliografi

Men enbart Din fantasi sätter gränserna för vad Biologens Läxhjälpsservice™ kan göra för just Dig !

OBS Detta är seriöst! OBS

* Nöjdhetsgarantin gäller enbart våra Läxhjälpare™.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

borde inte du skriva på din b-uppsats


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha här är något för mig... 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe aro : borde inte du skriva på din b-uppsats

Jo, det är precis det jag borde göra Rodnar


   
SvaraCitera
Lounge

va fint lägligt denna kommer!!! ska tjoa om jag behöver hjälp


   
SvaraCitera

hej älskade läxhjälpare! jag har en geografiessä som hela mitt betyg hänger på att skriva färdigt till 30/5, får man hjälp eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: hej älskade läxhjälpare! jag har en geografiessä som hela mitt betyg hänger på att skriva färdigt till 30/5, får man hjälp eller

Sure thing! Du får gärna specificera vad just denna geografiessä ska handla om, så att jag kan börja googla runt efter relevant information (eller vad Du nu vill ha hjälp med). Vi kan ta allt via en kommunikationskanal av Ditt val. Mina förslag är dock:

  • Via den här tråden. Vi kan på så vis sprida det kunskapsutbyte som kommer att ske mellan oss. Delad glädje är dubbel glädje (och delad sorg är halv sorg) osv.
  • Via PM på UM. Lite mer privat men ändå en viss distans mellan kunden (Du) och Läxhjälparen™ (i detta fall: jag).
  • Via FB-chatten. Hey babe, där vet man aldrig vad som kan hända !!
  • Via IRC. Ett lite mer oldschoolalternativ, men fortfarande stabilt och bra. Speciellt om Du vill ha smidigheten av en chatt (FB) men med samma anonymitet som på UM.

Lounge:
va fint lägligt denna kommer!!! ska tjoa om jag behöver hjälp

Vad bra att jag har tajmat rätt! Det är bara att hojta till om du vill ha hjälp med något Party


   
SvaraCitera
Lounge

Biologen: Vad bra att jag har tajmat rätt! Det är bara att hojta till om du vill ha hjälp med något Party

kan du förklara hur man vet vilken ontologisk och epistemologisk ståndpunkt man besitter/har i sin uppsats


   
SvaraCitera

Biologen: Sure thing! Du får gärna specificera vad just denna geografiessä ska handla om,

KLIMAT
-Beskriv stora och lilla (sjö-landbris) vindsystemet
-Beskriv växthuseffekten

NATURRESURSER-Beskriv olja. hur och varför det uppstår, hur och varför det påverkarmiljön.

mellan KLIMAT och NATURRESURSER finns samband. Lyft fram samband.

MARKANVÄNDNING, LOKALISERING OCH DEMOGRAFI
-Beskriv svedjebruk, plantagejordbruk (osäker på det sista pga dålig handstil)
-Beskriv lokaliseringsteorin-Förklara varför Sveriges befolkning ser ut som den gör.

Inser när jag spaltar upp det att det inte är skitsvårt men jag har en psykisk sjukdom och tycker att allt som innebär påtvingad kreativitet är det jobbigaste någonsin och förstår inte texter jag läser. Tänker att klimat och naturresurserkan jagsäkert, är mer osäker på sista delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge: kan du förklara hur man vet vilken ontologisk och epistemologisk ståndpunkt man besitter/har i sin uppsats

Rätt förenklat kan man säga att...

  • ...din ontologiska ståndpunkt är de antaganden du har om hur världen är konstituerad och fungerar.
  • ...din epistemologiska ståndpunkt är de antaganden du gör om hur vi införskaffar oss kunskap saker och ting.

Ett exempel på detta kan t.ex. vara relativismen som, i sin mest extrema form, hävdar att världen enbart är socialt konstruerad (ontologisk ståndpunkt) och att vi således inte kan nå kunskap om denna värld genom ren observation - då tolkning alltid är inblandat i en socialt konstruerad värld - och att vi istället/också måste se till dem begrepp vi använder för att tala om världen, vår kulturella bakgrund, osv. (epistemologisk ståndpunkt).


   
SvaraCitera
Lounge

Biologen:

Rätt förenklat kan man säga att...

  • ...din ontologiska ståndpunkt är de antaganden du har om hur världen är konstituerad och fungerar.
  • ...din epistemologiska ståndpunkt är de antaganden du gör om hur vi införskaffar oss kunskap saker och ting.

Ett exempel på detta kan t.ex. vara relativismen som, i sin mest extrema form, hävdar att världen enbart är socialt konstruerad (ontologisk ståndpunkt) och att vi således inte kan nå kunskap om denna värld genom ren observation - då tolkning alltid är inblandat i en socialt konstruerad värld - och att vi istället/också måste se till dem begrepp vi använder för att tala om världen, vår kulturella bakgrund, osv. (epistemologisk ståndpunkt).

Jo, jag vet allt det där 🙁 läst två metodkurser. MEN JAG VET INTE VART JAG STÅR. Hur vet man det?


   
SvaraCitera
Lounge

"godmorgon" grannen btw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: Tänker att klimat och naturresurserkan jagsäkert, är mer osäker på sista delen.

Okej! Jag kollar på det om några timmar (när jag har jobbat en del med mitt egna skolarbete).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge: Jo, jag vet allt det där 🙁 läst två metodkurser. MEN JAG VET INTE VART JAG STÅR. Hur vet man det?

God morgon!

Vad har du för metodik i ditt arbete? Borde gå att utröna dina grundantaganden därifrån.


   
SvaraCitera
Lounge

Biologen:

God morgon!

Vad har du för metodik i ditt arbete? Borde gå att utröna dina grundantaganden därifrån.

kvalitativ innehållsanalys


   
SvaraCitera