Aviseringar
Rensa alla

Biologi på GBG universitet, svårt att komma in?


Ämnesstartare

Jag vill hemskt gärna läsa biologi på Göteborgs universitet (både kandidat- och masterprogrammet) men är det svårt att komma in?

Jag behöver läsa ett par kurser på komvux (kemi A+B, fysik A+B, biologi B, matte C+D), så jag hamnar väl i en annan grupp när jag skall söka... [sad]

Ångrar mig som FAN att jag valde att läsa djursjukvård på gymnasiet (de erbjuder nämligen ej de kurserna jag behöver), skulle ha gått natur... Lätt att vara efterklok...[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Såg nu att folkhögskolan i Ljungskile hade alla kurser jag behöver när man går basår! 😀 Då hamnar man väl ej i någon konstig grupp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, du hamnar i en konstig grupp ändå.De som slipper hamna i en konstig grupp är de vars gymnasium erbjuder komplettering efter student.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Jo, du hamnar i en konstig grupp ändå.De som slipper hamna i en konstig grupp är de vars gymnasium erbjuder komplettering efter student.

Åh, dumt. Min skola har ej de kurserna. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I regel är det väldigt många sökande till GU. Se till att även göra HP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

I regel är det väldigt många sökande till GU. Se till att även göra HP.

Ja, det skall jag absolut göra. Vill verkligen detta. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fixa kurserna och går hp så är saken skäggbiff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

fixa kurserna och går hp så är saken skäggbiff

Hoppas! Det är ju sådana kurser som jag har lätt för p.g.a att jag är intresserad av det, sådant som jag ej är intresserad av kan jag inte lära mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolla på vhs hemsida bara, där står alla atagningspoäng :'>

BI - 16.7
BII - 18.29
HP - 1.2

skriv HP, så söker du alltid i den gruppen också, oavsätt om man läst på komvux innan etc. 1.2 är inte svårt att få. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj nu kollade jag bara på urval ett dessutom. i urval två behövs det bara 0.8 ! och du har ju två chanser på dig eftersom de bara har kursstart på hösten verkar det som. det klarar du lätt liks, gogogo[party]


   
SvaraCitera

Fy B är den drygaste kursen jag läst. Seriöst, aldrig velat dö så mycket. På universitet jag går är ämnesbehörigheten för biologikand kemi a+b, fy a och matte c/d (? vet ej riktigt). Och sen så finns det en ingång för samhällsvetare och då behöver man naturkunskap a+b och minst matte c. Så kom hit? [cute]


   
SvaraCitera