Aviseringar
Rensa alla

Bioshock - mest överskattade spel?


Ämnesstartare

Bioshock 2 har släppts och alla är helt galna! Rena rama Harry Potterhysterin. Själv sitter man och undrar - varför?

När Bioshock 1 kom och fick maxbetyg överallt köpte vi det och spelade, efteråt kände jag mig lurad av speltidningarna. Visst, miljön är underbar, men det går inte att njuta av den eftersom man slåss mot tusen fiender hela tiden. Det går knappt att förstå hela historien då ljudet från vapnen gör att man knappt hör något och till och med undertexten är osynkad. Suck... Grafiken? Bra vatteneffeter, men i övrigt ganska uselt. Ser inte äkta ut på samma sätt som Half life 2, Crysis eller Oblivion. Stort + till stilen, men mängden detaljer är alldeles för låg, särskilt med sterila gångar.

Som plus kan sägas att vändpunkten är riktigt bra, men att spela i tio timmar för den är inte värt det, och att samla grejer som en WoW-mupp (destillerat vatten, delar av Big Daddydräkt) är bara tragiskt dåligt. Spelet är tråkigt, slutbossen (welcome to 1997) är ett skämt och slutet som bad guy fick mig att skratta eftersom det var så dåligt.

Vad tycker ni andra om detta spel? Varför är det bra, eller håller ni med mig?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag gillade inte ettan, nej. Visst, bra idé med vapen/krafter sådär. Men miljön sög och det var inte roligt[smile]


   
SvaraCitera

Jolter:

Som plus kan sägas att vändpunkten är riktigt bra

Storyn är en av de starkaste sidorna av spelet. Och stämmningen. Jag älskade spökena och videologgarna. Helt underbara. Sander Cohen är en underbar karaktär, därtill. Men för att vara ärlig tog det inte speciellt lång tid innan jag körde igång fusken. Pallade helt enkelt inte alla fucking splicers som var som löss i håret på än.

Jolter:

(destillerat vatten, delar av Big Daddydräkt)

Jag hatade det. Det var verkligen skitjobbigt. En av nackdelarna var också att spelet är helt linjärt. Det enda valet du gör är om du ska rädda alla little sisters eller låta bli, liksom. Det finns ju en poäng med att det är linjärt, men samtidigt gör det spelet tråkigt. Speciellt om man jämför det med Fallout 3 som också är 50-talet gone apocalypse men som är ett sandbox-spel. Njä, finns som sagt bättre spel än Bioshock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är överskattat. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spelade 30 min, avinstallerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

spelade 30 min, avinstallerade.


   
SvaraCitera

Det hade tät stämning och var välgjort i alla aspekter, saknade lite känsla dock men kan verkligen inte säga att det är det mest överskattade, även om folk hyllar det lite väl mycket.

Half-life 2 däremot, där snackar vi överskattad skit.


   
SvaraCitera

Bioshock 2 använder samma motor som ettan vilket menar i princip samma grafik. Tvåan var sådär tyckte jag.


   
SvaraCitera

Ungdomen:

Bioshock 2 använder samma motor som ettan vilket menar i princip samma grafik. Tvåan var sådär tyckte jag.

Håller helt med tvåan var mer av ettan men var man inget fan av ettan var tvåan inte värd att investera i, kanske när det kostar 99kr i reabacken på gamestop eller game. Dock tveksamt då också!


   
SvaraCitera
leafar

Venfort:

Fallout 3

Dreggel... väntar på Fallout New Vegas nu.


   
SvaraCitera

leafar:

Dreggel... väntar på Fallout New Vegas nu.

Jaaa! Jag längtar! Btw, jag har ju Mass Effect 2 i väskan. Vad väntar jag på? [chocked]


   
SvaraCitera
leafar

Venfort:

jag har ju Mass Effect 2 i väskan.

nomnom... har inte spelat Mass Effect men har hört att det äger... scifi är nice.


   
SvaraCitera

Körde ett demo av ettan, gillade det men klarar inte av skräck spel.


   
SvaraCitera

leafar:

nomnom... har inte spelat Mass Effect men har hört att det äger... scifi är nice.

Det är grymt som fan! Suttit och spelat i åtta timmar i streck. Christ! Det tokäger!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jolter:

Ser inte äkta ut på samma sätt som Half life 2

half-life 2 är ju det sämsta jävla spelet man kan komma till!!! så jävla usel story, cp grafik, kasst ljud och idiot installation (var tvungen att stänga av UAC och starta om datorn 3 gånger innan det började)

HATE HALF-LIFE 2!!!!!!!! [mad][mad]


   
SvaraCitera