Forumet - Bisexuell... ?

Bisexuell... ?

686 0 25

Spana också in:

bi, homo, eller hetero-emotionell är vad man kan säga om man blir kär i samma, olika, eller båda könen, hetero, homo, bisexuell om man attraheras/tänder på båda.

Att du inte blivit kär i någon av samma kön än behöver inte bero på att du inte kan bli kär i dem dock, det är möjligt att du kan bli det men att du inte blivit det än - svårt att veta, sexualitet är lättare att mäta än kärlek då kärlek nästan alltid handlar lite om att lura sig själv.
Kimpas:

Men egentligen så borde man ju testa med både tjejer och killar för att veta säkert?

Om en tjej tänder på killar men tycker kuk är äckligt och fult samtidigt som hon tänder på fitta men ej bröst, vad är hon då?
Eller om en kille tänder på bröst & kuk men ej på fitta och kuk, vad är han då?

Kimpas:

dock har jag bara haft tjejer eftersom jag inte tror någon kille bara hoppar fram och undrar om vi ska knulla

Är väl inte så mellan tjjer & killlar heller... Det beror på vart man är - vilken miljö man befinner sig i.
Gåru på gayklubb eller umgås med homo-/bifolk blir det automatiskt mycket mer accepterat & Vanligare osv.
Ja.
Vill dock inte inse det.
Ibland tänder man på vissa grejer och ibland äcklas man av saker som man ibland finner sexigt...
Sjukt.

detberorpå:

Undrar dock hure är om man tänker på kuk & bröst men ej fitta.. Vad är man då?
Tycker sånt där är så djävla individuellt & svårt att avgöra.
Ganska värdelöst.

Kimpas:

Kan man räknas som bisexuell om man dras till båda könen sexuellt, men relationsmässigt så blir man bara kär i någon av motsatt kön/ vill ha

Själv trodde jag precis som du att jag inte kunde bli kär i någon av samma kön, men känna en sexuell dragning. Det visade sig fel för inte så länge sen. Men om man börja tänka efter är det inte väldigt väldigt löjligt att sätta folk i kategorier. Vilket syfte fyller det, jag tycker att man ska se folk för den man är och inte sätta folk i kategorier.
nyfiken09:

Det visade sig fel för inte så länge sen. Men om man börja tänka efter är det inte väldigt väldigt löjligt att sätta folk i kategorier.

Nej jag har också märkt att det ändrat sig sen jag skrev det inlägget.. Är superkär i en kille just nu iaf [cute]

nyfiken09:

Vilket syfte fyller det, jag tycker att man ska se folk för den man är och inte sätta folk i kategorier.

Nej det är helt sant att man inte borde kategorisera för mycket iaf.. jag känner själv hur fånigt det egentligen är att sätta specialnamn på allt man nu kan vara.. Jag kan säga att jag är bi, vilka preferenser jag har sen blir för trassligt om man ska hålla på och bråka i