Aviseringar
Rensa alla

Bisexuell... ?


Kimpas
Ämnesstartare

Kan man räknas som bisexuell om man dras till båda könen sexuellt, men relationsmässigt så blir man bara kär i någon av motsatt kön/ vill ha


   
Citera
Kimpas
Ämnesstartare

relation med. en del av inlägget kom lite senare[rolleyes]


   
SvaraCitera

Kimpas:

Kan man räknas som bisexuell om man dras till båda könen sexuellt,

Ja, det är definitionen av bisexuell.


   
SvaraCitera
Kimpas
Ämnesstartare

aa fast jag har dock för mig att det fanns något annat för ifall man "tänder" på båda könen men inte vill ha relation med någon av samma kön ;P typ så mera [cute]


   
SvaraCitera

jag känner igen det, kände så tidigare men nu däremot har jag börjat tänka att jag faktiskt skulle kunna leva med en kvinna resten av livet osv. tror det är mkt samhället som påverkar en att helt enjelt tänka att den man gifter sig med osv. blir ngn av motsatt kön


   
SvaraCitera

bi, homo, eller hetero-emotionell är vad man kan säga om man blir kär i samma, olika, eller båda könen, hetero, homo, bisexuell om man attraheras/tänder på båda.

Att du inte blivit kär i någon av samma kön än behöver inte bero på att du inte kan bli kär i dem dock, det är möjligt att du kan bli det men att du inte blivit det än - svårt att veta, sexualitet är lättare att mäta än kärlek då kärlek nästan alltid handlar lite om att lura sig själv.


   
SvaraCitera

Attraheras man av båda könen så är man bi (?)


   
SvaraCitera

Ja, biSEXUELL, dock inte biemotionell.


   
SvaraCitera
Kimpas
Ämnesstartare

Great.. lite klarhet i begreppen då [zzz]


   
SvaraCitera

Men va i helvete, räcker det inte att kalla sig bisexuell, eller är det inte tillräckligt märkvärdigt, längre [tired]

[blush]


   
SvaraCitera
Kimpas
Ämnesstartare

Äppelskrutt:

Men va i helvete, räcker det inte att kalla sig bisexuell, eller är det inte tillräckligt märkvärdigt, längre [tired]

[blush]

haha, men jag är fortfande trots min ålder inte helt 100 på min sexualitet ;P så e bara nyfiken [crazy]


   
SvaraCitera

Kimpas:

haha, men jag är fortfande trots min ålder inte helt 100 på min sexualitet ;P så e bara nyfiken [crazy]

Är avundsjuk, önskar att jag också kunde ha såna funderingar [sad] Men chilla, funkar alltid [cool]


   
SvaraCitera

heterosexuell bisexuell homosexuell
heteroemotionell biemotionell homoemotionell

Undrar dock hure är om man tänker på kuk & bröst men ej fitta.. Vad är man då?
Tycker sånt där är så djävla individuellt & svårt att avgöra.
Ganska värdelöst.


   
SvaraCitera
Kimpas
Ämnesstartare

detberorpå:

Tycker sånt där är så djävla individuellt & svårt att avgöra.
Ganska värdelöst.

Men egentligen så borde man ju testa med både tjejer och killar för att veta säkert? [cool] dock har jag bara haft tjejer eftersom jag inte tror någon kille bara hoppar fram och undrar om vi ska knulla [tard]


   
SvaraCitera

Kimpas:

Men egentligen så borde man ju testa med både tjejer och killar för att veta säkert?

Om en tjej tänder på killar men tycker kuk är äckligt och fult samtidigt som hon tänder på fitta men ej bröst, vad är hon då?
Eller om en kille tänder på bröst & kuk men ej på fitta och kuk, vad är han då?

Kimpas:

dock har jag bara haft tjejer eftersom jag inte tror någon kille bara hoppar fram och undrar om vi ska knulla

Är väl inte så mellan tjjer & killlar heller... Det beror på vart man är - vilken miljö man befinner sig i.
Gåru på gayklubb eller umgås med homo-/bifolk blir det automatiskt mycket mer accepterat & Vanligare osv.


   
SvaraCitera