Aviseringar
Rensa alla

Bisexuell brud? Bög?


isola:

ska inom cituationstecken, vilka du ej citerade.

Jag menar bara att allt sånt där att man nästan förväntas ska göra saker, det är tröttsamt. Och inte dig jag attackerade med "...", även om det var dig jag citerade.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

erkänner inget jag inte står för.


   
SvaraCitera

isola:
Som Ceka är inne på så ses två tjejer som sexigt medan två killar inte alls ses lika sexigt. Detta kan vi tacka porrindustrin för.

Det behöver ju inte alls bero på porrindustrin. Att de flesta ät hetero, beror det också på porrindustrin eller. Man väljer ju själv vad man vill kolla på för porr, inte så att man tvingas se på lesbisk porr


   
SvaraCitera

Aldrig vart med om att alla skulle vilja vara med en lesbisk brud, och de flesta tycker väl inte heller det är fel att vara bög. 


   
SvaraCitera

Börg:

Det behöver ju inte alls bero på porrindustrin. Att de flesta ät hetero, beror det också på porrindustrin eller. Man väljer ju själv vad man vill kolla på för porr, inte så att man tvingas se på lesbisk porr

Porren ändrar ej ens sexuella läggning. Ja, men vi blir påverkade av vår omgivning och porrindustrin har tjänat biljoner på våra könsroller.


   
SvaraCitera

isola:

Porren ändrar ej ens sexuella läggning. Ja, men vi blir påverkade av vår omgivning och porrindustrin har tjänat biljoner på våra könsroller.

Ok men dumt att säga att det beror på porrindustrin lol?


   
SvaraCitera

Börg:

Ok men dumt att säga att det beror på porrindustrin lol?


   
SvaraCitera

isola:

"Jo"


   
SvaraCitera

Börg:

"Jo"

Börg:

"Jo"

Porrindustrin vänder sig i huvudsak till heterosexuella män och dessa tar med sig vad de ser i porrens värld till sitt sexliv och förväntar sig att det ska vara så. Kvinnor och tjejer som tittar på porr lär sig också hur de ska bete sig och se ut genom porr, speciellt om du är ung och inte får någon annan input.


   
SvaraCitera

isola:

Porrindustrin vänder sig i huvudsak till heterosexuella män och dessa tar med sig vad de ser i porrens värld till sitt sexliv och förväntar sig att det ska vara så. Kvinnor och tjejer som tittar på porr lär sig också hur de ska bete sig och se ut genom porr, speciellt om du är ung och inte får någon annan input.

Ok jag tände på att se två tjejer vara intima långt innan jag hade sett porr? Obs bodde i ett land där internet eller port knappt fanns på den tiden


   
SvaraCitera
Kneko

Börg:

Ok men dumt att säga att det beror på porrindustrin lol?

Fast.. det är ju sant. Så.. nä, inte särskilt dumt.


   
SvaraCitera

Börg:

Ok jag tände på att se två tjejer vara intima långt innan jag hade sett porr? Obs bodde i ett land där internet eller port knappt fanns på den tiden

Kvinnosynen fanns nog


   
SvaraCitera

isola:

Kvinnosynen fanns nog

Aha och den ska vi tacka porrindustrin för enligt dig?


   
SvaraCitera
mynona

Nej det kan jag inte hålla med om. Att tjejer kan tända på bögsex lika mycket som killar kan tända på lesbiskt sex trodde jag att yaoi och shonenai hade klargjort tydligt nog. 

Kvinnlig homosexualitet tas inte på allvar av killar, det ses bara som en krydda till heterosexualiteten, därför kan killar lättare sexualisera det och tända på det. Manlig homosexualitet tas på allvar och tjejer uppmuntras till att ha en mer kärleksmonogam syn på sex, därför kan de inte sexualisera bögsex lika snabbt och tidigt som killar kan med lesbiskt sex. 

Disclaimer så är det ingen självklarhet att något kön tänder på detta, men när det tänds på är det nog lika vanligt, bara att det händer tidigare för killar för att de har mindre hämningar pga ovanstående. 

För övrigt: en tjej som tänker på bögar som någon att shoppa med är har en fördomsfull uppfattning om hur en homosexuell kille ska vara. 


   
SvaraCitera

Börg:

Aha och den ska vi tacka porrindustrin för enligt dig?

Den profiterar på och bidrar till en dålig kvinnosyn, ja.


   
SvaraCitera