Aviseringar
Rensa alla

Bisexuell/gay i puberteten?


Ämnesstartare

Tjena!
Har någon av er eller någon ni känner gått igenom en gay fas i puberteten? Jag själv kan onanera till män men föredrar kvinnor och skulle inte kunna någonsin ha sex med en man irl. Dessutom så är jag 15 år gammal.


   
Citera

Du gillar nog iden om att vara med en kille men inte på riktigt. Men även om du gillar tjejer nu så kanske du hittar "den rätte" och den kan vara en han. Glad


   
SvaraCitera

Samma här fast tvärt om då är oxå 15


   
SvaraCitera

Helt normalt! Man är väldigt förvirrad i tonåren och om några år så kommer du fram till din läggning.


   
SvaraCitera

Det är klart att det kan vara en fas, det är också klart att det inte behöver vara det. För mig började det så (dock i yngre ålder) att jag försiktigt började titta på män istället för vanlig porr. Det tog ett tag att inse att det var männen jag gillade.

Sen kan man ju vara bisexuell också. Och för vissa bisexuella är det som olika perioder i deras liv där det drar mer åt något av könen för att sedan dra mer åt det andra könet.


   
SvaraCitera

Asså om jag ser tex en tjej i underkläder på instagram och blir kåt betyder det att jag är lesbisk då?


   
SvaraCitera
torg1

Antingen är man gay eller så är man det inte.
Man är inte gay för att man gillar/onanerar till en person av samma kön på p-rulle.Det är mycekt mer än så som spelar in.7

Det är tex VÄLDIGT vanligt att heterosexuella tjejer kollar på lesbiskt porr.
Det är inget konstigt.


   
SvaraCitera
torg1

@Adam2000
har läst inläggen osv.

Du undrar helt enkelt om du är gay eller inte för att du onanerar till gayporr/killar?
Du svarar själv på din fråga så förstår inte riktigt grejjen.

Du säger att du aldrig någonsin skulle kunna ha sex med en man.
Du säger också att du aldrig skulle kunna vara med en kille.
Du är varken gay eller bi i mina ögon.

Sedan tycker jag detta med "gayfaser" är jävligt fånigt och ett påhittat begrepp som inte ens existerar.
Antingen är man gay eller så är man det inte. Period.
Sedan kan vissa personer självklart ha perioder i sitt liv där man känner sig nyfiken/är experimentell men det betyder inte att man är i någon så kallad gayfras.
Sen finns det också fall där man kan vara OSÄKER på vad man är eller vad man känner. Tex att man har svårt att acceptera sin läggning


   
SvaraCitera

ja alltså du kan ju vara bisexuell och det är väl möjligt att tankarna på andra män kommer bli mindre framträdande i framtiden när du inte har lika mycket hormoner som springer runt i kroppen. Men det är inget fel att vara Bisexuell. Och du behöver ju inte leva ut det 🙂


   
SvaraCitera

Kanske hade en crush för transsexuella kvinnor en period. såg mig fortfarande som hetero pga de identifierar sig inte som män. Jag identifierar dem som kvinnor med kuk.


   
SvaraCitera

Jag dras till personer av samma kön – Är jag homosexuell?

Nej, så behöver det inte alls vara.
Fakta: Många gånger kan sådana känslor vara tillfälliga.
Så var det för Lisette, 16. Ett tag kände hon sig attraherad av en tjej, men hon säger: ”På biologin lärde jag mig att hormonnivåerna kan gå upp och ner en hel del när man är i puberteten. Jag är rätt säker på att fler ungdomar skulle förstå att dragningen till personer av samma kön kan vara tillfällig om de bara visste hur kroppen funkar, och då skulle de inte känna sig lika pressade att vara bisexuella eller homosexuella.”
En ung människa som står vid ett vägskäl och måste välja Alla ungdomar måste välja – antingen att följa världens låga syn på sexualitet eller att följa den upphöjda norm som finns i Guds ord
Men tänk om de här känslorna inte försvinner då? Är det grymt av Gud att säga att någon som dras till personer av samma kön inte får ha sex med dem?
Om du svarade ja på den sista frågan behöver du tänka på att det resonemanget bygger på att man måste agera på alla sexuella impulser. Gud har högre tankar om oss människor än så och försäkrar oss om att vi kan välja att inte följa felaktiga sexuella drifter. (Kolosserna 3:5)
Bibeln är inte oresonlig. Den begär helt enkelt samma sak av dem som dras till personer av samma kön som den kräver av dem som attraheras av det motsatta könet – att ”fly undan otukten”. (1 Korinthierna 6:18) Sanningen är den att miljontals heterosexuella som vill leva enligt Bibeln utövar självbehärskning genom att avstå från sex även om det kan vara svårt. De som har en homosexuell läggning kan också göra det om de verkligen vill göra som Gud säger. (5 Moseboken 30:19)


   
SvaraCitera