Aviseringar
Rensa alla

Bita på naglarna?


Jag biter också och jag vet en sak man kan göra, du kan tugga tuggummi.


   
SvaraCitera

Ta handsprit om naglarna, det är till för händerna så det är ingen fara sålänge det visar sig effektivt, fortsätt inte att använda det om det inte hjälper inom någon vecka, annars kan fingrarna möjligtvis ta sig illa vid.

Handspriten gör så att det smakar och luktar väldigt väldigt starkt och illa. Det kommer troligtvis få dig att inse att du börjat bita igen, vilket man ofta inte tänker på, ens om man sagt till sig att sluta. Då får du en påminnelse, och om du ändå biter så kommer det inte vara värt det då smaken av handsprit kommer att sätta stopp.

Inte bra att dricka det heller, men du kommer stoppa bara utav smaken... Minns att jag brukade använda det de kvällar då jag varit i disken på restauranger.


   
SvaraCitera

Vet att en kompis hade någon kräm som han smörjde naglarna med. Sedan när han bet på nageln så smakade det så äkligt att han fick springa ich dricka något för att bli av med smaken. Efter ett tag slutade han bita på naglarna


   
SvaraCitera

reben:

man kan ju annars sluta tvätta händerna efter man varit på toaletten så kanske man slutar bita med =)

Hahahahahaha bästa tipset xD


   
SvaraCitera

Chickwithgun:
Hur blir man av med vanan att bita på naglarna? Förvirrad

Jag slutade bita på mina naglar för ca 2 månader sedan och har bitit på dem så länge jag kan komma ihåg (jag är 23 år ung, man).

Efter jag bestämt mig och gjort mig lite mer påläst promenerade jag raka vägen ner mot Apoteket där jag införskaffade mig en fil, nagelbandaolja samt nagelstärkelse. De här verktygen gav genast ett snyggare reslutat och fungerade även som en konstant påminnelse till att inte bita. Tänkte att jag lägger upp en bild och jag visa vilken skillnad det kan bli.

(De är tom lite för långa för tillfället och behöver klippas). Hoppas att detta hjälper dig till ett liv med fina naglar 🙂
IMG_2397-1.JPG


   
SvaraCitera
höna

jag är periodare. när jag mår bra psykiskt biter jag inte. men när jag är stressad och så blir det en del

ett tips är att börja jobba inom vården. där kan man inte bita, eller man VILL ej pga smittospridning osv


   
SvaraCitera

Ring mig när du listar ut det Gråter


   
SvaraCitera