Aviseringar
Rensa alla

biten av hund vad göras?


Ämnesstartare

tjenixen jag va på ett möte idag varav en hund som jag träffat många gånger och alltid lyssnat till mig totalt ignorerade mig när jag sa åt den att flytta på sig eftersom den låg på mina skor jag stog kanske 30 sec och sa gång på gång åt den att flytta på sig, det ända den gjorde va att titta på mig, jag knäppte till den lite lätt på nosen och ingenting hände... jag går ett varv runt kontoret och går tillbaka till hundjäveln för att dra lite i hans halsband sagt och gjort så böjer jag min ner för att få tag på hans halsband och så fort jag fick tag i det så flyger han på mig och biter och drar i min hand och skäller och morrar jag lyckas bli av med hnm då jag kollar på min hand det är några rivsår och några ställen blöder jag på och nu så har jag skitont i mitt långfinger gör ont när jag rör det osv... så vad ska göras tycker ni?[confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

Låt det va.
Du kanske kan bli den första som sprider zombieviruset.


   
SvaraCitera

Du ska pratar med ägaren, men först ska du uppsöka ett närliggande sjukhus.


   
SvaraCitera

Rätt åt dig. Varför skulle en hund som du inte är husse till lyssna på dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flatlus:

Rätt åt dig. Varför skulle en hund som du inte är husse till lyssna på dig?

för att annars kanske den riktiga hussen råkar väldigt illa till:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Låt det va.
Du kanske kan bli den första som sprider zombieviruset.

fan det låter soft:) men jag tycker isf inte om att bitas[badgrin]


   
SvaraCitera

adiiish:

för att annars kanske den riktiga hussen råkar väldigt illa till:)

Hur då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flatlus:

Hur då?

skit i det du[wink]


   
SvaraCitera

adiiish:

skit i det du[wink]

Ohh, coola killen har talat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flatlus:

Rätt åt dig. Varför skulle en hund som du inte är husse till lyssna på dig?

Tro fan att han måste flytat på hunden i en sådan situation, dumjävel


   
SvaraCitera

Woho:

Tro fan att han måste flytat på hunden i en sådan situation, dumjävel

Vadå måste? Han försökte ju flytta på hunden innan den bet honom. Lär dig läsa.

Och btw, du är anmäld.


   
SvaraCitera

förbered dig på döden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja, om du varit framme och retat hunden (från hundens perspektiv) och sedan böjer dig över denna så är det rätt givet att den kommer försvara sig och då i detta fall bita dig.[rolleyes] En av de mest hotande grejer man kan göra är att böja sig över en hund, alltså inte att rekommendera om man inte är hundra på hur hunden är.

I vilket fall brukar hundbett inte vara någon fara men om du känner för det gå till en läkare. Tala med ägaren och säg åt denne att hålla koll på sin hund i framtiden eftersom du inte vet hur man hanterar hundar och senast du försökte dig på detta blev du biten.[y]


   
SvaraCitera

Praline:

Nja, om du varit framme och retat hunden (från hundens perspektiv) och sedan böjer dig över denna så är det rätt givet att den kommer försvara sig och då i detta fall bita dig. [rolleyes]

Inte om man uppfostrat sin hund ordentligt att inte bita människor. 🙁

Flatlus:

Vadå måste? Han försökte ju flytta på hunden innan den bet honom.

Den låg ju på hans skor.


   
SvaraCitera

Som sagt böj dig inte över en hund du inte känner till 100%, det är en dålig idé. Men tala med ägaren om det.

Om du inte tagit stelkramp de senaste åren så kanske du bör besöka en läkare dock.


   
SvaraCitera