Aviseringar
Rensa alla

Biter på naglar???


Efter att ha bitit på naglarna i 6 år så slutade jag när jag blev kär och fick en pojkvän. Jag ville kunna riva honom på ryggen när vi hade sex. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnBajsFärgadSvenne:

men asså naglarna blir så jävligt fula:/

Ja, och dessutom är det ju äckligt också, massa bakterier. :S


   
SvaraCitera
ziiesh

EnBajsFärgadSvenne:

har ni något tips?[love]

jag har bitit på naglarna så länge jag kunnat tugga men har faktiskt lyckats minska det jättejättemycket genom att börja fixa de. Jag kämpade i en vecka och sparade ut lite, gick till en salong och fick manikyr och nu gillar jag de mkt mer. Innan testade jag också allt. Men när de är fina vill man inte förstöra de. Visserligen drar jag av nagellacket med tänderna typ varje dag men det är bara att måla på nytt [party]


   
SvaraCitera

EnBajsFärgadSvenne:

har ni något tips?

Gör naglarna jättefina, med fransk manikyr eller bara något snyggt nagellack. Då kommer du säkert inte bita eftersom du då förstör det fina 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ziiesh:

när de är fina vill man inte förstöra de.

åhh tack för tipset[smile] ska nog gå och fixa dom så dom blir fina...hoppas att jag inte biter på dom då


   
SvaraCitera
ziiesh

EnBajsFärgadSvenne:

hoppas att jag inte biter på dom då

det är svårt i början men vill man verkligen verkligen så går det. Och diciplin sen att bara hålla sig till nagellacket och inte nageln sen om man verkligen inte kan låta bli 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag biter också på naglarna .. har aldrig behövt använda nagelsax.. men jag biter inte överdrivet mkt heller [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aiton:

jag biter också på naglarna .. har aldrig behövt använda nagelsax.. men jag biter inte överdrivet mkt heller [y]

nee men du är ju kille...gör inget om dina naglar e fula haha[smile]


   
SvaraCitera

Äckligt, lägg av bara. Så svårt är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Äckligt, lägg av bara. Så svårt är det inte.

jag vet...det är riktigt äckligt...men man tror att det är enkelt men tro mig det är det inte[sad]


   
SvaraCitera

EnBajsFärgadSvenne:

jag vet...det är riktigt äckligt...men man tror att det är enkelt men tro mig det är det inte[sad]

Gjorde det själv en period när jag var yngre, men en dag slutade jag bara och sen har jag inte gjort det igen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Gjorde det själv en period när jag var yngre, men en dag slutade jag bara och sen har jag inte gjort det igen

aa men det var ju bra[y] önskar att det var så enkelt för mig med...men ne nu ska jag fan anstränga mig...jag ska sluta med det fan!!


   
SvaraCitera

EnBajsFärgadSvenne:

aa men det var ju bra[y] önskar att det var så enkelt för mig med...men ne nu ska jag fan anstränga mig...jag ska sluta med det fan!!

Det är lätt, om man bestämmer sig [smile]


   
SvaraCitera
B3ll4

Måla dem jättefint eller typ gå och få fransk manikyr, ofta man vill förstöra sina fina naglar då liksom? om din hjärna är smart kommer den att stoppa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådant problem hade jag också. Men det slutade bara med tiden! [party]


   
SvaraCitera