Aviseringar
Rensa alla

Bitterhet


Ämnesstartare

Är otroligt ledsen och bitter på grund av att ha fått extremt elaka ord kastade i ansiktet, vilket så klart går ut över i princip allt och alla (är en dålig människa, jag vet) 🙁

Så nu är min fråga hur man ska lyckas vara extremt fejk-trevlig (utan att det syns att det är fejk).. Och hur undviker man en person man ogillar av hela sitt hjärta när man måste vara runt personen när det är andra människor med?

Fail-life.


   
Citera
Ämnesstartare

[sad][love]
Vem har varit elak emot dig och varför har den varit det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

varför har den varit det?

Bra fråga..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är okej att vara arg och sur, bara man inte tar ut det på fel människor. Försök att avreagera dig på något sätt.
Skriv ett argt brev till personerna du är arg på, ett argt argt brev som du sen bränner upp, sparar eller skickar (kanske dock inte ska skicka om du är jättearg då brevet kan bli föremål för ev polisutredning sen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Bra fråga..

Varit det helt utan anledning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är okej att vara arg och sur, bara man inte tar ut det på fel människor.

Antar att jag är relativt körd när det gäller detta då jag enbart tar ut det på människor som säger sig bry sig om mig osv.

Men ändå, trodde inte att vissa människor ens var kapabla att säga sådana saker. Och att inte ens verka ångra sig eller att bara ha sagt det pga. ren ilska gör bara det hela ännu värre.

Sitter som sten i huvudet.

Men du har rätt, ska ta till mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Antar att jag är relativt körd när det gäller detta då jag enbart tar ut det på människor som säger sig bry sig om mig osv.

Mm det blir ju tyvärr lätt så [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Varit det helt utan anledning?

Någon anledning fanns det väl, men den kan knappast ha varit så pass allvarlig att jag kan ha behövt få höra allt det där av den människan.


   
SvaraCitera

tar endast ut aggressioner på um-randoms och folk som förtjänar det[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Någon anledning fanns det väl, men den kan knappast ha varit så pass allvarlig att jag kan ha behövt få höra allt det där av den människan.

Det var bara för att vara elak personen sa det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Det var bara för att vara elak personen sa det?

Blev väl arg för bagatellen och så kände denne för att vara elak, ja - kanske. Och för en gångs skull sa jag ingenting utan jag bara lät det komma. Sitter och tänker på det nu desto mer dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Blev väl arg för bagatellen och så kände denne för att vara elak, ja - kanske. Och för en gångs skull sa jag ingenting utan jag bara lät det komma. Sitter och tänker på det nu desto mer dock.

Kan du inte säga till personen vad du känner nu då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Kan du inte säga till personen vad du känner nu då?

Ungefär samma saker har hänt vid ett (flera) annat tillfälle.. Och det har väl inte gått så jätte bra efter att ha försökt prata om det efter de tillfällena. Blir bara en ond cirkel [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Ungefär samma saker har hänt vid ett (flera) annat tillfälle.. Och det har väl inte gått så jätte bra efter att ha försökt prata om det efter de tillfällena. Blir bara en ond cirkel [sad]

Låter som en person du bör försöka undvika då ja[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

hur man ska lyckas vara extremt fejk-trevlig

Är inte så svårt, ingår i min arbetsbeskrivning att låtsas vara trevlig [party]


   
SvaraCitera