Aviseringar
Rensa alla

Biverkningar av Neovletta 28?


Ämnesstartare

Började med Neovletta för 1,5 vecka sedan och det känns som att jag har gått upp i vikt och även fått ovanligt med finnar i ansiktet, inte ett dugg fräscht alltså..

Undrar om det är någon som känt av biverkningarna så fort som jag, eller är det bara ren inbillning? Och vilket är det bästa p-pillret för er som inte "klarat av" Neovletta? (Vet dock att det är upp till var och en..)


   
Citera

Jag fick cpkass hy av neovletta, bytte till yasmine vilket visade sig vara mycket bättre.


   
SvaraCitera

gick upp 5-6 kg rätt snabbt, vilket jag inte tyckte var sådär jättebra [smile] tror inte jag fick sämre hy, men minns inte så bra. hade dock ingen mensvärk, det var väl det enda positiva [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neovletta verkar faktiskt inte vara någon höjdare, vet ni något p-piller som inte gör så att man går upp i vikt? haha, vill faktiskt inte gå upp något kilo alls..


   
SvaraCitera

BILD BORTTAGEN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mysig bild<3<3<3<3


   
SvaraCitera

jag höll en stadig vikt typ med dom, fick giant boobies i början, sen efter några månader kände jag mig så sjukt stor och magen typ bara växte och växte, fick panik och trodde jag var gravid. Tog då test som visade negativt.

Fick bättre hy i början med dom, men inte minskad mensvärk som var egentliga anledningen till att jag började. Slutade därför efter det halvårts kartor jag fått utskrivet, sista kartan var ej rolig alls då jag typ hade mens en hel månad men troro det berodde på extremt slarv med hormonpillren månaden innan. Ska nu börja på yasmin om nån vecka, sägs att dom ska motverka p-pillerhull + ha bra inverkan på hyn. Har hört massa skräck om dem också så är lite........ rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, just det där med vikten är det som skrämmer mig mest. Kämpat för att verkligen inte gå upp något, sen lyckas man gå upp ändå pga ett litet piller. Känns inte så roligt faktiskt..
Har redan börat funderat på att byta till Yasmin eftersom att flera har rekommenderat dem, men hört att man även där kan få enormt mycket finnar och viktökning 🙁

Önskar att de kunde göra ett piller där de inte finns så hemska biverkningar!


   
SvaraCitera

jsfnkvist:

Önskar att de kunde göra ett piller där de inte finns så hemska biverkningar!

Det finns hormonfria preventivmedel dvs minipiller.


   
SvaraCitera

haha är jag den enda i världen som nevoletta 28 funkar för? Det enda var att jag fick lite småblödningar när jag började käka dem, men det försvann efter en månad.


   
SvaraCitera

gick upp i vikt.
sen har jag väl inte märkt mer. använder dem fortfarande efter 3 år elr vad det blir. funderar inte på att byta heller.


   
SvaraCitera

Började (precis som alla andra) med Neovletta men övergav dom relativt fort för jag tappade sexlusten. Och då kan man ju lika gärna vara utan p-piller :s


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

tappade sexlusten.

för mig var det typ tvärtom, men kanske bara var ngt psykiskt för att jag äntligen skulle slippa kondom eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

haha är jag den enda i världen som nevoletta 28 funkar för? Det enda var att jag fick lite småblödningar när jag började käka dem, men det försvann efter en månad.

nej du är inte den enda, jag har inga biverkningar alls, man får leta efter det p-piller som fungerar bäst. eftersom alla fungerar olika så reagerar vissa och vissa inte. prova mini-piller


   
SvaraCitera

jsfnkvist:

vet ni något p-piller som inte gör så att man går upp i vikt?

Complicated:

yasmine

fler som går ned med denna än upp.


   
SvaraCitera