Aviseringar
Rensa alla

Blackberry?


Ämnesstartare

Det lutar åt det hållet i valet av ny mobil. Någon som har en sådan?


   
Citera
Ämnesstartare

Kissie har en [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en kompis som har en.


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Kissie har en

Kissie HADE* en sådan, den dog idag.[tard][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pinnspett:

Kissie HADE* en sådan, den dog idag.

Var det inte en begagnad hon köpte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pinnspett:

Kissie HADE* en sådan, den dog idag.

Jo, jag vet. Jag såg det idag, hon hade den i just det inlägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pinnspett:

den dog idag.

Ojdå, men med tanke på hur vårdslös hon är så är det nog inte särskilt relevant. Jag lär vara försiktig med min.


   
SvaraCitera
Åtta

Blackberries används mig veterligen endast av affärspersoner (varför förstår jag dock inte).

Själva telefonerna har jag aldrig känt på, så jag vet inte hur hårdvaran är, men operativsystemet verkar inte precis vara något att hurra över. Liksom, i deras senaste version så är highlightsen HTML email (WOHOO! Välkommen till 2005), spellistor (musik), nedladdning av bifogade filer i email och videoinspelning. I jämförelse med andra Smartphone-OS så verkar Blackberry minst sagt vara efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

I jämförelse med andra Smartphone-OS så verkar Blackberry minst sagt vara efter.

Blackberry bold ain't nuthin to fuck with!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

varför förstår jag dock inte

Blackberry har stöd för kryptering och massa andra säkerhetsfuktioner som tex banker behöver. Den har funktioner som är helt ointressanta för normala konsumenter men som är kritiska för stora företag med höga säkerhetskrav.


   
SvaraCitera
Åtta

AndyH:

Blackberry har stöd för kryptering och massa andra säkerhetsfuktioner som tex banker behöver.

Vad är det du tänker bör krypteras? Om det är nätverksöverföringar och dylikt så stödjer alla smartphones av värde sådant. Om det är lokal datakryptering du tänker på så bör även detta stödjas, eftersom vem som helst kan skriva en app för att göra det (åtminstone till Android. Till iPhone måste Apple först godkänna den).

Jag tror helt enkelt att det är någon sorts statusgrej som hängt kvar sedan Blackberry var den coolaste smartphonen på gatan. Det, samt att det troligen finns företag som vill kunna använda sina gamla blackberry-applikationer som de utvecklade för massor med år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om det är nätverksöverföringar och dylikt så stödjer alla smartphones av värde sådant.

Nej, inte native.


   
SvaraCitera
Åtta

stentuff:

Nej, inte native.

Eh, jo. [confused] Även om de inte kunde det så spelar det ingen roll, eftersom en modulär arkitektur tillåter en att komplettera funktionaliteten så länge hårdvaran stödjer det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om det är nätverksöverföringar och dylikt så stödjer alla smartphones av värde sådant.

Ja, numera, men Bb har sysslat med detta länge. Det är först nu när andra kommit ikapp på den fronten som de börjar stoppa in mediafunktioner och annat, de har ju knappt haft 3G modeller tidigare.

Jag säger inte att Bb är fantastiska på något sätt, men deras niche innan har varit säkra företagslösningar för bla mobil mail.

Och sen som du säger, har ett företag investerat massor i infrastruktur för Bb vill man kanske kunna fortsätta använda den.

Men just nu är ju i princip alla gamla mobiltillverkare helt akterseglade av Iphone och HTC, nästan pinsamt hur långt efter nokia och sonyericsson är. Blackberry och motorola skall vi inte ens prata om..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

nästan pinsamt hur långt efter nokia och sonyericsson

jag tycker inte att de är efter, som så. jag menar, s60 är i grunden ett rätt awesome operativsystem. bara en sån sak som multitasking finns ju inte på iphone, vilket känns helt värdelöst. den sak som jag kan föreställa mig att mer affärsinriktade mobiler är bättre på är bland annat batteritid. en 5800 (som jag äger) håller i en dag eller två, tror att de flesta android och iphones ligger däromkring också, men mer affärsinriktade har ju högre krav på sånt. där kan jag tänka mig att blackberry ligger i framkant jämfört med mer mainstream smartphones. och batteritid är ändå viktigt.


   
SvaraCitera