Aviseringar
Rensa alla

blåmärken


Ämnesstartare

hej [sad] jag har blåmärken på hela kroppen utan att jag slagit mig eller liknande. ska till läkare imorn, är orolig [cry]

googlar jag får jag svar som "cancer", kan även vara c-vitaminbrist.

detta är endast en gnäll och trösttråd, lite lugnande ord välkomnas.


   
Citera
Ämnesstartare

Du är vegetarian va? Järnbrist kan göra att man lätt får blåmärken, och det är nog det näringsämne som är absolut lättast att få brist av som vegetarian. Särskilt om man är tjej.

Är de väldigt ömma? Jag hade järnbrist ett tag, men de blåmärken jag fick gjorde nästan inte alls ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love] det kommer att gå bra, hade en dagisunge som hade så, det var bara någon slags vitaminbrist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Du är vegetarian va? Järnbrist kan göra att man lätt får blåmärken, och det är nog det näringsämne som är absolut lättast att få brist av som vegetarian. Särskilt om man är tjej.

!!! nej det är jag inte men nästintill, äter väldigt lite kött så det kan ju vara något!

de är inte ömma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjortpojken:

!!! nej det är jag inte men nästintill, äter väldigt lite kött så det kan ju vara något!

de är inte ömma!

Jag skulle nog sätta en finöl på att det är järnbrist då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag skulle nog sätta en finöl på att det är järnbrist då.

hoppas. fast jag äter järntabletter kom jag på nu. och har gjort i några månader [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mamma kom hem nu hon har köpt c-vitamintabletter [tard]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Jag hade järnbrist ett tag, men de blåmärken jag fick gjorde nästan inte alls ont.

Tror jag bör äta järn. :S

Dold text: Fast mina blåmärken kan ju komma av att jag typ ramlar in i allt möjligt hela tiden... :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min lillasyster hade så! Hon hade brist på blodplättar, inget farligt.


   
SvaraCitera

hjortpojken:

hej jag har blåmärken på hela kroppen utan att jag slagit mig eller liknande. ska till läkare imorn, är orolig

Stereo Total hade också det, hon vart orolig. Men dom försvann sen.

isola:

det kommer att gå bra, hade en dagisunge som hade så, det var bara någon slags vitaminbrist.

Ska säga det till Stereo Total [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Min lillasyster hade så! Hon hade brist på blodplättar, inget farligt.

vad gör man åt det då


   
SvaraCitera

Finns det inte järntabletter i typ burk? eller varför inte. ät en burk[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan vara nån sorts blodsjukdom då, som blödarsjuka eller leukemi... Men såklart kan det ju också vara brist på något. Dumt att spekulera när man inte vet iofs [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PixPoxy:

Finns det inte järntabletter i typ burk? eller varför inte. ät en burk[y]

hjortpojken:

jag äter järntabletter

loom:

kan vara nån sorts blodsjukdom då, som blödarsjuka eller leukem

tack nu känns det genast bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjortpojken:

tack nu känns det genast bättre.

Just sayin, och du behöver ju inte tro det värsta. Gå till läkaren och hör att det inte är annat än vitaminbrist eller nåt, så länge du inte har några andra symptom behöver det ju inte vara en stor sjukdom.


   
SvaraCitera