Aviseringar
Rensa alla

Blanda jobb & kärlek/vänskap


Ämnesstartare

Ursäkta om det blir spamm nu..lyckades inte posta den ordentligt.. [tard]

Är tagg på lite spontana erfarenhetsutbyten och diskussion på detta heeta ämne [cute] haha [cool] En fråga jag funderat lite på lately. Det är ganska fritt att tolka inom frågeställningen. Bidra gärna med spontana associationer, people [bigcheers]

Hur tycker ni att det går att blanda ihop kärlek och jobb?
Till exempel om er kille/tjej håller på med något kreativt yrke och ni samarbetar.. eller att ni t.ex har ett företag tillsammans. Skulle det funka?

Eller en lite annan situation: om man ska samarbeta med någon man nyss lärt känna. Hur vet man om personen bara utnyttjar en eller om den använder sig av jobbet för att lära känna en? Eller om den egentligen inte har någon baktanke alls, utan bara vill utbyta talanger och kompetens, och samtidigt gillar dig?

Det kan skapa mycket förvirring när man blandar business med relationer. Vad är din åsikt?


   
Citera
Ämnesstartare

du är rätt inne på kärlek va?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

du är rätt inne på kärlek va?

skojjaru? det är mitt liiiiiiv.... egentligen det enda som rör sig i min hjärna.. men ingen vet det.. de tror att jag har huvudet fullt av smarthet [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

skojjaru? det är mitt liiiiiiv.... egentligen det enda som rör sig i min hjärna.. men ingen vet det.. de tror att jag har huvudet fullt av smarthet [badgrin]

låter ej så nice[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh vadå, relationer är livets klister.. poetiskt va?? [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

uvudet fullt av smarthet

fast jag måste rätta mig själv där... det finns nåt som heter EQ... som IQ fast emotional.. [cool]
det betyder att man är känslosmart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

fast jag måste rätta mig själv där... det finns nåt som heter EQ... som IQ fast emotional.. [cool]
det betyder att man är känslosmart!

handlar väl om att förstå andras känslor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

handlar väl om att förstå andras känslor

andras och sina egna.. ja? [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

andras och sina egna.. ja? [cool]

mm kom på att det är sina egna också


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Det kan skapa mycket förvirring när man blandar business med relationer. Vad är din åsikt?

HAhaha, shit nu när jag tänker efter så jag och min kille utbildad i samma klass och vi jobbar inom samma branch fast i olika företag, vi är fortfarande galet kära i varandra och vi ser varandra både i vårt gemensamma hem, på fritiden, vi blandar vänner och det händer att vi käkar dejtlunchen tillsammans när vi är på jobbet...

Ja, man kan faktiskt sammarbeta på alla plan. Hm... vet inte, kan bero på att vi alltid sett varandra och tagit hand om varandra som ett teamwork. Vi skulle mycket väl kunna starta eget i framtiden, shit vi kompletterar verkligen varandra... tänkte inte på det förrän du skrev det där nu [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror ju på hur toleranta individerna ifråga är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

beror ju på hur toleranta individerna ifråga är

men tänk om en är "övertolerant" och uppoffrar sig själv och låter den andra utnyttja den? Jag menar, tänk om den ena är typ musiker.. och den andra fotograf.. och så ska fotografen ta bilder på musikern till dens skivomslag blablabla.. ett exempel. Ska inte fotografen få betalt då?

Om de inte är gifta alltså, och har separata ekonomier.. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

m de inte är gifta alltså, och har separata ekonomier..

min första tanke är självklart. men vet inte vad jag själv skulle göra så det får vara osagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

min första tanke är självklart. men vet inte vad jag själv skulle göra så det får vara osagt.

Nä precis.. det blir liksom konstigt när man ska ta betalt av familj och vänner tckr ja..


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

"Don't mix businesses with pleasure"

Håller lika sant idag som när biggie och pac låg i luven på varandra.


   
SvaraCitera