Aviseringar
Rensa alla

blandskivetråd, en variant: dela blandskivor i mp3-format


Ämnesstartare

eftersom blandskivebyten är en såpass stor process är det svårt att göra regelbundet och ofta (det är en av sakerna som gör blandband och -skivebyten så fantastiska, så missförstå mig rätt). därför tänkte jag att vi här ska dela med oss av mp3-listor, med tillhörande omslag, för att kunna maximera musikglädjen för alla som vill höra!!!

tanken är att man postar en zip-fil med mp3or (spotify-listor och dylikt fungerar också bra) med tillhörande låtlista och "cover art". sedan kan man diskutera kring skivorna. det är festligt ifall man använder sig av någon form av tema, t.ex. brasiliansk psychobilly eller tysk musik från första halvan av nittiotalet.

notera att jag inte uppmuntrar till spridandet av upphovsrättsskyddat material (så låt tråden vara kvar) och jag rekommenderar alla att bara sprida material som får spridas.

som trådskapare skall jag alldeles strax bidra med ett första exempel, det blir femton spår -relativt- okänd hiphop.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Image

http://www.mediafire.com/?dz90f0n3wjv6d6x

01 Henrique Rezende - Interlúdio Madvillain (prod. Buda)
02 Domo Genesis featuring Wolf Haley - Rolling Papers
03 Tyler, The Creator - Parade
04 Onra - Al B. Sure - Nite and Day (Onra edit)
05 Madvillain - One Beer (Drunk Version)
06 MellowHype featuring Frank Ocean - Hell
07 Tyler, The Creator and Hodgy Beats - Sandwiches
08 Suff Daddy (Dabrye featuring J Dilla & Phat Kat - Over Refill)
09 Gab Gotcha - Humility
10 MellowHype featuring Earl Sweatshirt and Wolf Haley - Chordaroy
11 Earl Sweatshirt - Earl
12 The Jet Age Of Tomorrow - Dont Tell The Mermaids
13 Madvillain - Papermill
14 MF BORAT - So Good To Me
15 Mike G - BlaccFriday

allt material är hämtat från artisternas olika hemsidor, skivbolag eller bandcamps, t.ex: http://www.oddfuture.com/ och http://www.stonesthrow.com/

ATT SPELAS PÅ MAXIMAL VOLYM, i hörlur.


   
SvaraCitera

När allt detta ändå är igång borde vi inte göra en colaborative playlist via spotify också. "UM - The List" Eller något liknande. Alla får lägga till musik men man får inte ta bort typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:

När allt detta ändå är igång borde vi inte göra en colaborative playlist via spotify också. "UM - The List" Eller något liknande. Alla får lägga till musik men man får inte ta bort typ.

absolut, men eftersom jag använder spotify ca 1 gång om året så överlåter jag ansvaret på någon annan, t.ex. dig, kanske?


   
SvaraCitera

Blåbärt:

"UM - The List"

Det lär ju bli kaos [tard]

Någon lär ju i alla fall moderera den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Det lär ju bli kaos

ja, det är bra.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Det lär ju bli kaos

Definitivt[y]


   
SvaraCitera

Blåbärt:

Definitivt[y]

internet:

ja, det är bra.

Ska bomba den med allt jag har [party][party][party][party]


   
SvaraCitera

Anmäld för olaglig piratfildelningkopierng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Anmäld för olaglig piratfildelningkopierng

tack

stoppa the pirate bay


   
SvaraCitera

internet:

ATT SPELAS PÅ MAXIMAL VOLYM, i hörlur.

Va ju lite mesigt


   
SvaraCitera

internet:

låtlista

Utgående från att jag bara hört madvillain och onra i listan så låter det riktigt najs! (kan ej lyssna för tillfället)
Men är den onra du har i denna lista samma onra som har ett album med massa hongkongsamples eller den onra som har en låt vid namnet 'high hopes'? Båda är för övrigt jävligt grymma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Va ju lite mesigt

man hör inte allt man ska höra om man inte har hörlurar, ifall man inte är ljudbög, men vem fan e det.

Les voleurs:

Men är den onra du har i denna lista samma onra som har ett album med massa hongkongsamples eller den onra som har en låt vid namnet 'high hopes'? Båda är för övrigt jävligt grymma!

visste inte att det fanns två, då har jag ingen aning. det är från onra.bandcamp.com bara, det är enda låten som ligger ute där.


   
SvaraCitera

internet:

man hör inte allt man ska höra om man inte har hörlurar, ifall man inte är ljudbög, men vem fan e

[no-no][no-no]

Högt ljud i bra högtalare. Då får man bäst kraft i ljudet.


   
SvaraCitera

Blåbärt:

"UM - The List"

internet:

eftersom jag använder spotify ca 1 gång om året så överlåter jag ansvaret på någon annan

Slumpartad:

Det lär ju bli kaos

internet:

ja, det är bra.

Jag tog mig friheten att göra en lista. Låt total anarki råda.

http://open.spotify.com/user/fiskfitta/playlist/6Ztb7mryfYX4kv2KwOI4Zx


   
SvaraCitera