Aviseringar
Rensa alla

blåst chey, fml


Ämnesstartare

nu kan jag krossa av ännu en grej som jag gjort - blivit blåst på blocket.

vi gjorde upp affären på internetgirot.se (som går till så att köparen betalar till sidan, då skickar säljaren paketet och sedan när paketet kommer fram och säljaren är nöjd så godkänner säljaren och beloppetförs vidare till säljarens bankonto) eftersom det skulle vara säkrare, jag får ett bekräftelsemejl och betalar sedan beloppet. Upptäcker strax därefter på hemsidan att det endast finns ett kontonr och att bankonr jag skickade till inte alls stämde.
Kontaktade personen angående det och berättade att jag skulle kontakta internetgirot.se dagen efter för de hade stängt, f*ttan svarade att "skulle jag blåst dig hade jag inte svarat på detta mejl"

Ringde upp dom imorse och de lyckas varken hitta min mejl eller hennes, även indentitetnr var fel och banknr stämde givetvis inte. vi la på och jag skulle mejla dem för att inga bokstäver hamnet fel, skickade min mejl adress på deras hemsida så att de skulle kontakta mig men då fanns inte min mejl hos dem och jag hade inget ärende, hennes mejladress fanns dock så jag kontakta dem igen och fick prata med samma person, då hade en kille precis ringt in och berättat att denna bedragare med exakt samma mejladress var en bedragare då hon hade ett annat banknr, nu pratar en av dom med deras chef och ska kontakta mig vid 12 tiden.

Är riktigt förbannad och vill ha mina pengar tillbaka och jag vet redan att det var fel av mig så ni som vill påminna mig om det behöver inte ens kommentera.
Hur ska jag göra nu? Funderar på att kontakta personens bank och meddela dem så att jag får rätt namn etc och sedan gå vidare med en polisanmälan (vilket troligtvis inte kommer hjläpa då de säkert inte har tid attt ta upp fallet men jag kommer fan gå all in med dethära!)

Någon som varit med om något liknande?


   
Citera

Har ej varit med om. Träffar alltid personerna öga mot öga och då har alla varit riktiga schlookar. [wink]


   
SvaraCitera

Min bror på knappa 9 år blev nyligen bedragen på ett Sims 3. Han såg så fram emot det, när väl beskedet kom från far att det högst osannolikt ej kommer så blev han så besviken. Men så givmild och omtänksam min far är så åkte han egter jobbet och köpte det, när han väl kom hem överasskade han bror. Det gjorde hans dag.

Förövrigt så är det tvy och tvä med bedragare. Jag beklagar din förlust.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victor Ahlén:

Min bror på knappa 9 år blev nyligen bedragen på ett Sims 3. Han såg så fram emot det, när väl beskedet kom från far att det högst osannolikt ej kommer så blev han så besviken. Men så givmild och omtänksam min far är så åkte han egter jobbet och köpte det

åh stackare, jag kan tyvärr inte köpa en ny eller något annat nu eftersom hela min besparning just rök och inget studiebidrag får man på sommaren heller .. fan vad allt suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Träffar alltid personerna öga mot öga

samma här, dock första gången för mig som jag skickar pengar i förskott men allt verkade stämma .. skulle aldrig kontaktat säljaren ifall inte personen lagt upp länken i stockholms län men det visade sig vara fel för att personen inte bodde där och därför postade personen den .. Stod dock i annonsen att personen helst vill träffa en öga mot öga men det gick ej i detta fall


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

samma här, dock första gången för mig som jag skickar pengar i förskott men allt verkade stämma ..

Betoningen ligger på alltid. [rolleyes]


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

12 tiden

Vad skulle du köpa?

cassaaandra00:

Stod dock i annonsen att personen helst vill träffa en öga mot öga men det gick ej i detta fall

Lät kanske lite konstigt..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Vad skulle du köpa?

En iPhone 4 [n]

Myksa:

Lät kanske lite konstigt..?

Det gick inte eftersom jag inte kunde åka flera mil till en stad mitt ute i ingenstans därför skulle han/hon posta hit den ..


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

hela min besparning just rök

cassaaandra00:

En iPhone 4 [n]

Why!? Oh Why!? [cry]
En jäkla mobiltelefon? [tard]
Varför vill du ha just en iFån 4?
Känns som iFån4 och systemkameror är "svårast" att köpa begagnat över nätet...

Men kontakta banken och bråka så mycket du kan. För vissa sorters bedrägerier ska man ju kunna få pengar av banken (tveksam till att detta är ett sådant fall däremot).

Får man fråga vad du skulle ge? Var priset väldigt billigt (för att vara en iFån 4)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

bidragsf*taan

Myksa:

Får man fråga vad du skulle ge? Var priset väldigt billigt (för att vara en iFån 4)?

3570, kanske lite pengar för en del men för mig som är student så svider det riktigt rejält.

Myksa:

Men kontakta banken och bråka så mycket du kan. För vissa sorters bedrägerier ska man ju kunna få pengar av banken (tveksam till att detta är ett sådant fall däremot).

Myksa:

Men kontakta banken och bråka så mycket du kan. För vissa sorters bedrägerier ska man ju kunna få pengar av banken (tveksam till att detta är ett sådant fall däremot).

pratade med hemsidan nyss, jag skulle vidarbefodra alla mail och därefter göra en anmälen. This bitch is going down!


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

3570, kanske lite pengar för en del men för mig som är student så svider det riktigt rejält.

Oavsett om man är student eller miljonär så tycker jag det är jäkligt mycket pengar för en mobil...
Varför ens försöka lägga så mycket pengar på en mobil som student? Tänk på allt skoj du hade kunnat gjort istället.

Förstår inte hysterin kring iFån. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Oavsett om man är student eller miljonär så tycker jag det är jäkligt mycket pengar för en mobil...

Tycker att det är jäkligt mycket pengar för ingenting...

Myksa:

Varför ens försöka lägga så mycket pengar på en mobil som student? Tänk på allt skoj du hade kunnat gjort istället.

Den kostade drygt 7000 i affären så det var inte en överdriven summa ifall jag hade fått telefon så att säga .. Men nu när jag inte fått den så svider det!

Vet nu allt om denna grabb, snubbben har röjt runt sen han gick ut åttan enligt källor på nätet och folk har blivit blåsta sen 2006 av samma snubbe ändå så är han på fri fot ..


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Tycker att det är jäkligt mycket pengar för ingenting...

[sad]

cassaaandra00:

det var inte en överdriven summa ifall jag hade fått telefon så att säga ..

Jag tycker definitivt det var en överdriven summa. Hela din besparing på en mobil..?

cassaaandra00:

Vet nu allt om denna grabb, snubbben har röjt runt sen han gick ut åttan enligt källor på nätet och folk har blivit blåsta sen 2006 av samma snubbe ändå så är han på fri fot ..

Få dra ihop ett kompisgäng och gå och besöka honom med ett baseballträ. [smile]
OSB. Skojade bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Jag tycker definitivt det var en överdriven summa. Hela din besparing på en mobil..?

En väldigt behövlig mobil annars hade pengarna bara gått till kläder

Myksa:

OSB. Skojade bara

Dold text: eller? [wink]


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

annars hade pengarna bara gått till kläder

Ja då är det ju faktiskt strunt samma.
Spar till något bra istället. Körkort eller boende. [no-no]

cassaaandra00:

eller? [wink]

[ops]


   
SvaraCitera