Aviseringar
Rensa alla

blått/grönt läppstift?


smisk
Ämnesstartare

hej alla fina (samt fula)
jag behöver ett grönt och ett blått läppstift. vet någon var jag kan få tag på det?
eller vara en produkt som kan användas på läpparna som täcker och sitter lika bra som ett stift.
helst vill jag köpa i butik, då jag behöver det till i helgen.

vill uppnå detta resultat:

Image

och inga åsikter om hurvida det är snyggt eller inte, det hör inte hemma här [no-no]


   
Citera
Ämnesetiketter

viva la diva, om inte så funkar faktiskt typ lipsyl och ögonskugga, även om det låter cp [blush] eller teatersmink på typ butterix,

[cool]


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

hannnah:

viva la diva, om inte så funkar faktiskt typ lipsyl och ögonskugga, även om det låter cp [blush] eller teatersmink på typ butterix,

tack så mycket, ska kolla på åhlens om de har nåt skoj där [cheers]


   
SvaraCitera

Gå till random leksaksaffär.
Köp clownsmink.

[y]


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

antrax:

Köp clownsmink.

fet idé [cool]


   
SvaraCitera

Om du gillar att spöka ut dig lite när du sminkar dig är det värt att köpa några penslar och en palett teatersmink. Jag tycker det är lättare att sminka med sådant smink än vanligt skönhetsmink, om man eftersträvar en mer effektfull och färgrik sminkning.

Buttericks smink är dock skit, men jag kan inte garantera att du får så mycket bättre om du beställer från en riktig teatersminkkedja. Jag har inte testat sådan, utan använt de färger min lärare blandat ihop själv.
Men jag tror att både du och din hud tjänar på att köpa riktiga grejer, om du vill investera i det.
Men om du behöver köpa i butik så är buttericks ditt enda alternativ.

Om du ska använda palettsmink på läpparna, blanda ut (mycket) smink i lipsyl så du får en fet färgrik blandning. Applicera först bara färgen med pensel, och kleta sedan på lipsylblandningen. Spara lite lipsylblandning och ta med dig ut, så du kan bättra på.

Om du bara använder vattenbaserat smink så kommer det torka, och sedan kommer det gå bort där du blöter läpparna så det läppröda syns igenom. Vilket är ganska fult.


   
SvaraCitera

smisk:

(samt fula)

ah men schysst nice aha tack


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

framtidstron lever:

.

åh tack tack för det du skrev! vet en liten butik som säljer bra sånt teatersmink, ska ta och kika i veckan [bigsmile][love]

Axo_:

ah men schysst nice aha tack

[cool]


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

doog:

Vi välkomnas till döden av en militär hälsning

...[rolleyes]


   
SvaraCitera

smisk:

...

Nödlösning! [no-no]


   
SvaraCitera

Duuuu det där var inte särskilt snyggt. [smile]


   
SvaraCitera

SlitMinSjälITrasor:

Duuuu det där var inte särskilt snyggt. [smile]

smisk:

och inga åsikter om hurvida det är snyggt eller inte, det hör inte hemma här [no-no]

Lär dig läsa idag, tack.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Lär dig läsa idag

Jooo såg det där, därför jag skrev det.
Tyckte faktiskt det var ganska snyggt [blush]


   
SvaraCitera

SlitMinSjälITrasor:

Jooo såg det där, därför jag skrev det.
Tyckte faktiskt det var ganska snyggt [blush]

[shake][blush]


   
SvaraCitera