Aviseringar
Rensa alla

Blatte ... 🙁


Ämnesstartare

Hej! Jag är en kille på 13 år och blir trakasserad för att jag är en ´blatte´.
Jo, min pappa kommer från Nord Turkiet, själv föddes jag i Göteborg och pratar flytande svenska...
Men jag blir väldigt upprörd när folk kallar min blatte, tycker verkligen inte om det .Har aldrig använt våld och tänker inte göra det heller.Men ibland känns det verkligen som man vill bara... ja ja vet inte.
Vad ska jag göra? [sad]


   
Citera

som min blatte vän säger "Vad ska man göra?" [bigsmile]

blir också kallad blatte och förut så tog jag det som något negativ och blev ledsen men sedan så lärde jag mig att inte bry mig [smile]

är hälften amerikan och kallas blatte för jag är lite "solbrun" [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fördomar kan verkligen vara jobbigt, skit i vad idioterna kallar dig. du är den du är, tro på dig själv! Bra att du inte använt våld du verkar vara en riktigt vettig person! fortsätt så!


   
SvaraCitera

tänk positivt istället! bara för att man är lite mörkare än andra människor så är det ju inget fel på dig. jag kan förstå att det är jobbigt att de kallar dig blatte men som fröken stöken skrev, vad ska man göra?! du är perfekt som du är. glöm inte det! [wink]


   
SvaraCitera

dagen man slutar ta åt sig är dagen man kan chilla och vara glad.

true story. [y]


   
SvaraCitera

Tänk på att alla är lika mycket värda.


   
SvaraCitera

IamMichael:

Vad ska jag göra? [sad]

Finns inte så mycket att göra, fortsätt i samma spår! Våld löser inga problem. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att du ska slå ner dom å säga om ni inte slutar kommer mitt blatte gång å slår ner er bra mycket mer[cheers] [bigsmile]


   
SvaraCitera

tommy1357:

jag tycker att du ska slå ner dom å säga om ni inte slutar kommer mitt blatte gång å slår ner er bra mycket mer[cheers] [bigcheers]

IDIOT! [mad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Finns inte så mycket att göra, fortsätt i samma spår! Våld löser inga problem.

Finns väl massor man kan göra.
Har du andra vänner?är det mobbing du är utsatt för eller är det enstaka personer som enstaka gånger säger blatte?

Är det mobbing så skulle jag gå till lärarna och rektorn osv,ja alla som går.
Om det däremot är enstaka händelser så håller jag nog med om att du borde försöka ignorera dom eller komma med något mer personligt tillbaka, kommentera något uppenbart om deras utseende som övervikt eller liknande.

Och att slåss,särskilt om du har vänner, är väl helt okej om du mår dåligt. Försök att inte använda det som första verktyg bara. Men den som tror att våld inte kan lösa mobbing har uppenbarligen aldrig slagit en mobbare.


   
SvaraCitera

WaterTiger:

Är det mobbing så skulle jag gå till lärarna och rektorn osv,ja alla som går.

Det där löser inga problem alls! [zzz]

Mobbarna slutar aldrig mobba.

WaterTiger:

Men den som tror att våld inte kan lösa mobbing har uppenbarligen aldrig slagit en mobbare.

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

IDIOT! [mad]

men lixom vad ska han göra? lärarna gör inte ett piss dom säger sluta med det dära nu eller nå. å då blir det värre.

min bror blev misshandlad gjorde en polis anmälan hände inte ett piss å pluss att han fick gå kvar i skolan å gick på andra jag slog ner han veckan efter misshandeln!


   
SvaraCitera

bara bra att du lär dig tidigt att människor är dumma i huvudet.


   
SvaraCitera

tommy1357:

men lixom vad ska han göra? lärarna gör inte ett piss dom säger sluta med det dära nu eller nå. å då blir det värre.

Ja jag vet det, det finns inte så mycket att göra. Han kan försöka ignorera mobbarna.

Om det är 13-åringar vi snackar om så är dom inte ens straffmyndiga, så polisanmälan hjälper nog inte häller.


   
SvaraCitera

Säg ifrån. Låt dom inte trampa på dig.


   
SvaraCitera