Aviseringar
Rensa alla

Bleka håret hemma


Ämnesstartare

Jag ska bleka mitt mörka hår för att sedan färga det lila. Googlade runt lite och läste att folk tappat håret och misslyckats med färgen o.s.v

Misslyckas med färgen är det nog inte så stor risk att jag gör. Ska ju ändå färga om det sen. Men att tappa håret? Vill inte direkt bli flintis när man är 14 unga små år. Mitt hår är i väldigt bra kondition men ändå. Hur stor är risken att man tappar håret?


   
Citera
Ämnesetiketter

99 %


   
SvaraCitera

finns nog ingen risk att du tappar det men det är en väldigt hög risk att du får en snygg, orange hårfärg...

gå till frissan


   
SvaraCitera

Har du inte blekt håret förut och gör som det står på paketet så lär du nog inte tappa hår. Blek inte samma hårtestar flera ggr bara.


   
SvaraCitera

alltså, man tappar väl ändå aldrig håret av blekning? det som händer är väl att hårstråna går av om dom bleks för mycket bara. men det är nog ingen risk på ditt hår om det är i bra skick.


   
SvaraCitera

Twilightfreak:

Hur stor är risken att man tappar håret?

det beror på hur slitet ditt hår är, det är ju inte som att håret kommer rammla av med rötterna utan håret kan helt enkelt gå av om man sliter på det för mkt och blekning sliter väldigt mkt.
Har du ett starkt och friskt hår är chansen väldigt liten, men sen beror det ju på hur pass starkt du tänker gå på med blekning, om du tänker bleka flera ggr osv.


   
SvaraCitera

Har blekt MÅNGA gånger hemma och jag har inte blivit av med håret hittils [rolleyes] Färgen blir nog mindre snygg om du ska bleka hemma på mörkt hår dock. Gå till frissan om du vill ha en lyckad blekning men eftersom du ändå ska färga över kanske det inte spelar så stor roll [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blek på bara, misslyckas du kan du köpa en snygg mössa.


   
SvaraCitera

efter typ 30 blekningar på samma hårtestar så börjar mitt hår gå av.
så det brukar krävas en hel del.

ifall du ska färga håret lila så måste du, för att få en snygg färg, ha ett helt färgneutralt hår - alltså ett vitt hår. Ifall du har tidigare ofärgat hår så kanske det behövs 3-4 blekningar med en veckas mellanrum för att få detta. Använd silvershampoo mellan blekningarna för att neutralisera gula pigment.

Ifall du har färgat hår kan det krävas fler blekningar.

Jag ångrar alltid när jag har för bråttom och bleker för tätt inpå varandra, så vänta minst en vecka mellan blekningarna så kommer du spara på din hårkvalitet mer.

att gå till frisören är onödigt, det är inte svårt att skaffa ett vitt hår ifall man är tålmodig, det handlar bara om att fortsätta bleka bort allt färgpigment när den orangea och gula färgen kommer.
det frisörer är duktigare på än oss vanligt folk är att fixa en snygg blond nyans i ett redan mörkt hår, vilket kan va ganska svårt. men nu är det ju inte det du eftersträvar, och då kan du lika gärna göra det själv.

det kommer bli ordentligt slitet om det ska bli lila.


   
SvaraCitera