Aviseringar
Rensa alla

Bleka håret ljusblont! (tips)


Ämnesstartare

Jag funderar på att bleka mitt hår ljusblont. Vad bör jaag tänka på? Vad finns det för bra "färger"? Fungerar Schwartskopf Blonde L+ bra? MIn naturliga hårfärg är denna (bilden) fast kanske lite ljusare IRL.

Skulle vara tacksam för tips från någon som är mer van än mig! [smile]

DSCF1571.JPG


   
Citera

Enjoy_The_Silence:

Vad bör jaag tänka på?

jag skulle gå till frisören första gången du gör det så ljust. Och det som ger finast resultat är slingor. Men du kommer antagligen behöva göra en blekning först och greja.


   
SvaraCitera

du verkar inte ha så långt hår, så du kan nog ta och blondera ett par gånger hemma bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack! 🙂


   
SvaraCitera

elverpigen:

du verkar inte ha så långt hår, så du kan nog ta och blondera ett par gånger hemma bara.

skonsamt 😉


   
SvaraCitera

Fingerprints:

skonsamt 😉

nä, men om håret bara varit utsatt för yttre påfrestning i max ett halvår, så är det ju mycket tåligare än på oss långhåriga som haft hårtopparna exponerade för slitage i ~3-5 år.


   
SvaraCitera

elverpigen:

max ett halvår

haha bleker hon kommer hon behöva färga utväxten typ varannan månad, ändå.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

haha bleker hon kommer hon behöva färga utväxten typ varannan månad, ändå.

varesig det är en hon eller han kommer den behöva göra om håret ofta eftersom det växer ut. Min erfarenhet av slingor på korthåriga är att det blir jättefult. Bättre med helblondering då. Tycker jag.


   
SvaraCitera

tror ej du förstod riktigt vad jag menade med det förra inlägget ang exponerade hårtoppar


   
SvaraCitera