Aviseringar
Rensa alla

Bleka håret nytvättat


Ämnesstartare

Man ska ju helst ha lite fett i hårbotten när man bleker håret för att skydda den.
Har nytvättat hår och vill bleka igen.
Så jag tänker om man kan smörja in den med olja/smör och sen bleka? Eller blanda i lite olja i blekningen?
Går det eller är det dåligt på något sätt?


   
Citera
Ämnesetiketter

Spontant tror jag att blekningen har svårt att fästa i håret om du oljar håret innan. Skulle snarare vänta så att det blir fett av sig själv, eller om du "måste" göra idag så olja in håret efteråt med massor av olivolja. Honung,yoghurt, avocado och banan är också jättebra för torrt hår. Smör tror jag knappast hjälper alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, vänta!

Vill se bild på håre nu ps

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Luna Lovegood:

Honung,yoghurt, avocado och banan är också jättebra för torrt hår.

Köpte faktiskt honung igår och tänkte på dig! Ska smeta in lite i håret när jag tvättat det sen. Väntar mig mirakel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Spontant tror jag att blekningen har svårt att fästa i håret om du oljar håret innan.

Aah, tänkte att det skulle kunna ske och då har jag ju slösat 100 spänn på ingenting!

Luna Lovegood:

Honung,yoghurt, avocado och banan är också jättebra för torrt hår. Smör tror jag knappast hjälper alls.

Har haft banan i håret säger ALDRIG MER
Det är ju OMÖJLIGT att tvätta ur

isola:

Nä, vänta!

Vill se bild på håre nu ps

Det är blågröntgult! Blekte igår. Kan ta bild sen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Det är blågröntgult! Blekte igår. Kan ta bild sen!

[y][y]


   
SvaraCitera

isola:

Köpte faktiskt honung igår och tänkte på dig! Ska smeta in lite i håret när jag tvättat det sen. Väntar mig mirakel.

[blush]
Har du tjockt hår? Tjockt hår verkar tycka bättre om honung än tunt hår.

framtidstron lever:

Har haft banan i håret säger ALDRIG MER
Det är ju OMÖJLIGT att tvätta ur

[shake]
Vad konstigt, på mig fungerar det jättebra! Brukar ta i lite balsam innan shampoot (och efter såklart) dock så glider allt ur håret.. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

[blush]
Har du tjockt hår? Tjockt hår verkar tycka bättre om honung än tunt hår.

Jajo, det har jag väl. Inte jättetjockt, men lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Vad konstigt, på mig fungerar det jättebra! Brukar ta i lite balsam innan shampoot (och efter såklart) dock så glider allt ur håret.. 😛

Kan hända för att mitt hår knappt ens liknar hår längre för att det är så sönderblekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vill se bild på håre nu ps

Var inte ledsen att jag inte orkade ge dig ett glatt beauty face i min osminkade nyvakenhet!

Image
Image

Det ser grönare ut irl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

grönare ut irl.

Sjögräshår [blush]
Gillar din profil! Jag har en hemsk profil, och en rynka. Hade du haft facebook så hade du kunnat fåse den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Sjögräshår

hehe ja, ffast jag brukar gå runt med blått skäms jag nästan lite att lämna huset!!

isola:

Gillar din profil!

Tack!
Jag ogillar den pga ett lättare näskomplex
Fast det där är min snyggare sida. Den andra är fulare pga näsknöl.

isola:

ag har en hemsk profil, och en rynka. Hade du haft facebook så hade du kunnat fåse den.

[sad] vill se


   
SvaraCitera

Läste på aftonbladet att man kan få cancer av det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

ffast jag brukar gå runt med blått skäms jag nästan lite att lämna huset!!

Äsch gör ej det!

framtidstron lever:

[sad] vill se

Skaffa då [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skaffa då

Har tänkt att skaffa anonymt konto så jag kan skriva saker i chater och kommentarer som kräver facebooklogin. Snart kommer det krävas för ALLT.

Slumpartad:

Läste på aftonbladet att man kan få cancer av det!

Du ljuger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Har tänkt att skaffa anonymt konto så jag kan skriva saker i chater och kommentarer som kräver facebooklogin. Snart kommer det krävas för ALLT.

Mm det är typ därför jag har. Och för att kunna snoka [blush]


   
SvaraCitera