Aviseringar
Rensa alla

Bleka tänderna?


Sonya
Ämnesstartare

Jag vill bleka tänderna sen kanske, för vill ha vitare.de flesta kändisarna har ju typ gjort det. jag vet att det inte är bra för tänderna och kan skada emaljen, men jag vill verkligen. så vad kan hända om man bleker dem? dem ramlar ju inte ut direkt 😉 är det någon här som har blekt sina
tänder? finns det nåt som jag borde veta?
tacksam för svar 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Lounge

använd inte några hemmakit eller så, det om något skadar emaljen.


   
SvaraCitera
time
 time

Sonya:

är det någon här som har blekt sina
tänder? finns det nåt som jag borde veta?

Jag har gjort, men gjorde det på en tandvårdsklinik. Hade inte velat göra det hemma själv. Det ilar så in i helvete om du har tandtroll eller svag emalj. Jag kunde inte äta och dricka under resten av dagen för att det var en sån himla värk, men de på kliniken gav mig i alla fall tandkräm som var skonsam och som man kunde smeta på för att dämpa ilningarna.

Gjorde inte särskilt ont dagen efter.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

gjorde det på en tandvårdsklinik

kostar väl typ 3000 att göra där


   
SvaraCitera

Nej, numera finns det för runt 1000 kr.


   
SvaraCitera

fy fan vad fult det är med vita tänder.


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

kostar väl typ 3000 att göra där

Det var vad jag betalade i alla fall, men om pasaro säger att det finns för 1000 nuförtiden så har han säkert rätt. Alltså det var liksom 150 euro per käkrad, och eftersom jag blekte hela käften blev det ju lite dyrare. Man behöver ju inte bleka allt.


   
SvaraCitera

brukar vilja göra ibland pga tycker jag har o-vita tänder, men ibland så kommenterar folk att jag har vita o fina tänder så det kanske ba är jag som inbillar mig. 🙁

men annars tror jag att vanlig blekningstandkräm funkar ganska bra om man borstar noga osv, och man inte har jättemissfärgade. fast har hört att det är dåligt i längden iof.


   
SvaraCitera