Aviseringar
Rensa alla

Bleka, vaxa, raka överläppen?


Ämnesstartare

Jag har ett problem, min överläpp ser lite ut som en mustasch.
Jag har bruna ögon och mörkbrunt hår och då är ju fjunen (som inte jag kallar det) också bruna.

Smink funkar inte det framhäver bara mer så att håren syns mer och att det ser mer ut som en mustasch. [surprised]

Alla säger ju att om man på något sätt tar bort håret från överläppen växer det snabbare ut o blir grovare + med mera.

Så hur ska jag göra? Bleka kanske? Isf var kan jag hitta blekningsmedel? Hur ofta måste man bleka? Någon nackdel?

Eller vaxa hos någon salong? Hur ofta? Nackdel?

Några schyssta råd till en oroad tjej?


   
Citera
Ämnesetiketter
Kviq
 Kviq

Så mycket mustasch kan du väl inte ha. Plocka med en pincett, allt annat känns bara bökigt.


   
SvaraCitera

vet en som typ laser något med dom


   
SvaraCitera

Om du vaxar växer det inte snabbare och blir inte grövre.


   
SvaraCitera

Tycker du ska raka dig istället, så det växer snabbare och blir grövre.
Kanske till och med så din chef höjer din månadslön ifall den blir riktigt, riktigt grov.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du borde tråda


   
SvaraCitera

pix.


   
SvaraCitera

Jossanna:

växer det snabbare ut o blir grovare

grövre*

och nej, det blir inte grövre. möjligtvis upplevs det så iom att håren får en kapad yta och inte är sådär tunna i änden som de är naturligt.

Trådning tror jag är ditt bästa alternativ ^^


   
SvaraCitera

raka INTE
har rakat över hela kroppen tror jag
ser hemsk ut nu ;(


   
SvaraCitera

Mustasch är ju ascoolt och asmanligt, spara den!


   
SvaraCitera

Tråda, vaxa eller plocka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta bort med tråd, växer ut mindre nästa gång dessutom växer det inget på flera veckor 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jossanna:

Alla säger ju att om man på något sätt tar bort håret från överläppen växer det snabbare ut o blir grovare + med mera.

Mja. Vad du än gör så använd inte pincett dock eftersom det (till skillnad från rakning) faktiskt stimulerar hårväxten!
Om du inte vill raka så kan du ju testa att bara klippa ner det med en nagelsax eller något? Alternativt kan du ju köra med hårtrimmer. Förstår om du inte vill raka/vaxa... Min svärmor vaxar och tja, det ser inte vakert ut när det börjar växa ut [censur]

Har du stora problem och väldigt mörk hårväxt går det att ta bort det med IPL-behandlingar. Googla eller läs här http://www.laserohudvardskliniken.se/ipl.html (random framgooglad länk).


   
SvaraCitera

Hårborttagningsmedel? Snabbt, effektivt och gör inte så att håren blir grövre ^^


   
SvaraCitera