Aviseringar
Rensa alla

Blev antagen till en kurs i slaveriets ekonomiska historia - ska jag?


Ögon i en plåthink:

Nej för helvete (Du röstade på detta alternativ)

Men mest pga låter ju aaastrååååkigt.


   
SvaraCitera

Den är as tråkig kurs. Jag vet då jag har läst kursen. Men du kanske finner den kul.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja för helvete (Du röstade på detta alternativ)

Har ingen bra motivering, men... du sökte väl av en anledning, så vi kör på det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

varför skulle det vara ett problem? har fungerat för mig i flera år.

Gentlernen:

Det går inte att öva inför högskoleprovet på något särskilt effektivt sätt.

Jo, jag kan dra igenom en mattebok så jag minns de regler jag glömt bort. [crazy] Eventuellt torde det även ge NÅGOT att läsa och öva utifrån de här böckerna som är specifikt inriktade gentemot hp.

Anura:

Den är as tråkig kurs. Jag vet då jag har läst kursen.

Varför är den tråkig da.

Blivande_japan:

fast du kanske bara tar bidraget..?

ja


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Varför är den tråkig da.

Det är bara min personliga åsikt. Jag gillar ekonomi men inte ekonomins historia som inte alls var intressant [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är bara min personliga åsikt. Jag gillar ekonomi men inte ekonomins historia som inte alls var intressant [crazy]

Men vad var tråkigt och varför var det tråkigt? Sätt ord på dina känslor!!!

isola:

"aw hon vill bli som sin mamma. kanske saknar hon henne. tusse."

Det är bra om man kan strunta i sådant här om man vill göra det som folk säger "aw tusse" om!

isola:

Är glad när jag jobbar med ungar.

Men det är ju bäst om du verkligen gillar ditt jobb, då är det ju fett och najs och bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Det går inte att öva inför högskoleprovet på något särskilt effektivt sätt.

Alltså jag ger inte två spänn för detta. Jag tror knappast att det är särdeles omöjligt att förbättra sina provresultat genom olika former av övning när det dingar av folk som gjort just detta på div. högskoleprovsforum.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Nej för helvete (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

ag tror knappast att det är särdeles omöjligt att förbättra sina provresultat genom olika former av övning när det dingar av folk som gjort just detta på div. högskoleprovsforum.

De som gör det är de som gör provet flera gånger. I och med att man tränar sig på att göra prov. Samma princip till exempel när det kommer till IQ-test; man går höga resultat genom att göra det fler gånger och träna på att just göra prov.

Sedan om det är effektivt, vilket Gentlernen syftade på, kan man diskutera.


   
SvaraCitera
sincan

Läs filmkunskap och festfixning och andra vettiga kurser istället....[tard]


   
SvaraCitera

sincan:

filmkunskap

Asbra. Man kollar film och sedan skriver man någon reflekterande text[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

De som gör det är de som gör provet flera gånger. I och med att man tränar sig på att göra prov. Samma princip till exempel när det kommer till IQ-test; man går höga resultat genom att göra det fler gånger och träna på att just göra prov.

Jaha? Man får ju ändå ett bättre resultat - då fungerar det ju att öva. Vad spelar det för roll, vad är din poäng? [crazy]

passaro:

Sedan om det är effektivt, vilket Gentlernen syftade på, kan man diskutera.

Huruvida "det är effektivt" att öva beror ju på hur man övar. [crazy] Beror ju på hur och hur mycket man övar - klart man blir bättre på saker man ägnar sig åt med regelbundenhet. Det finns ju folk som går högskolekurser i engelska främst för att prestera bättre på högskoleprovet, klart de då blir bättre på engelska om de ägnar sig åt det på heltid och som följd av det har bättre förutsättnignar för att sedan prestera bättre på hp.

Alltså jag bryr mig väl inte om det på något vis skulle ses som "oärligt" eller "ohederligt" att öva inför högskoleprovet (gentemot de som skriver utan att göra det) om man ställer det i relation till typ att öva för att komma med i Mensa eller whatnot. Skiter väl jag i, jag vill komma in på en utbildning, fan bryr jag mig. [crazy]

Jag ger inte två spänn för att eftersträva någon form av ~ärlighet~ i någon sorts ~objektiv mätning av Intelligens~ gällande hp heller (apropå att folk ibland brukar tangera detta gällande hp, men kom inte med att jag halmgubbar dig jag argumenterar inte emot dig om det än iaf lol men apropå din Mensaparallell), klart jag är sämre på t. ex. engelska än någon som håller på med det och gillar det. Om jag ägnar mig åt det mer (övar) kommer jag ju bli bättre på det och prestera bättre och vara bättre på engelska oavsett hur bra jag var från början så.

Trams det här med att predika om att det är ovärt att förbereda sig inför hp. Vad skulle alternativet vara för att bli bättre? Föds man med någon kunskapsskillzessens man ska meditera sig till så att den kommer fram från ens inre annars eller? Jag tror inte det. Lätt att förberedelser/övning/whateveryoucallit kan ge goda resultat för skitmånga.

Och för mig känns det oavsett värt att på något vis förbereda mig ändå (i synnerhet när jag vet att det gett resultat för många), det känns ju mer sannolikt att det kommer ha en god verkan vad att sitta och rulla tummarna och hoppas på att det ska gå bra lär ha.

/ajukt hastigt skrivet inlägg

passaro:

Asbra. Man kollar film och sedan skriver man någon reflekterande text[love]

Låter ju jävligt gött, synd att jag inte kommit in på just det. [crazy]


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Men vad var tråkigt och varför var det tråkigt? Sätt ord på dina känslor!!!

Jag är ledsen. Men jag antar att jag bara fann det tråkigt för att jag inte hade intresse för det där. Vissa kanske finner sådant intressant? Jag vet inte om du kommer att finna det kul eller inte. Jag gjorde bara inte det.


   
SvaraCitera

Ja för helvete

Det är en kort kurs, du får pengar och det låter väldans intressant. Kör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bump.


   
SvaraCitera