Aviseringar
Rensa alla

Blev arg


Ämnesstartare

Skrek på bussen att de som satt längst bak var fittor, det bara svartnade pga idiotjävlar lägger väskor och påsejävlar på sitsen bredvid så jag inte fick sitta på nästintill alla lediga platser. De sitter med mobilen vid ögonen och musik i öronen och skiter fullständig i omgivningen  när bussen håller på att bli full. Hade jag rätt eller fel i att bli förbannad? Har något liknande hänt er då ni står och skriker på människor ni inte känner?


   
Citera

 Det där är väldigt vanligt. Men klart att man blir irriterad, det är inte så konstigt. 


   
SvaraCitera

var dom flintskalliga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one: var dom flintskalliga?

Mest fjortispojkar och anständiga "Jag tror jag är högklassig" kvinnor. Jävla Markarydsbor


   
SvaraCitera

Ja jättejobbigt. Brukar peta till dem, le och fråga om jag kan sitta där. Säger de njjähaju så flyttar jag själv på deras grejer och sätter mig. Någon jävla måtta får det vara. Brukar  ibland göra detsamma när någon annan inte får sitta.


   
SvaraCitera

isola:
Ja jättejobbigt. Brukar peta till dem, le och fråga om jag kan sitta där. Säger de njjähaju så flyttar jag själv på deras grejer och sätter mig. Någon jävla måtta får det vara. Brukar  ibland göra detsamma när någon annan inte får sitta.

Hjärta


   
SvaraCitera

Frustrerande, ja. Douchigt med folk som låtsas ignorera en.
Har för vana att ta rimligt med plats (efter tillgång och behov etc). Brukar ibland vara helt inne i min egen värld, blir då istället irriterad när folk inte frågar/gör tecken utan bara sätter sig på väskan. Förvirrad


   
SvaraCitera

DeathByLawnmower:
Frustrerande, ja. Douchigt med folk som låtsas ignorera en.
Har för vana att ta rimligt med plats (efter tillgång och behov etc). Brukar ibland vara helt inne i min egen värld, blir då istället irriterad när folk inte frågar/gör tecken utan bara sätter sig på väskan. Förvirrad

Ha för vana att lägga handen på väskan så att du kan säga JASÅ TROR DU ATT JAG VILL TA PÅ DIN RUMPA? TROR DU DET?? När de satt sig på den Skadeglädje


   
SvaraCitera
mynona

ToxicWithaHintOfSteam: Hade jag rätt eller fel i att bli förbannad?

Du hade rätt. Platserna är inte avsedda att placera väskor på. Man kan göra det om det finns plats, men det brister i hänsyn att göra det när det tar plats från folk. Barsnligheter

ToxicWithaHintOfSteam: Har något liknande hänt er då ni står och skriker på människor ni inte känner?

Nej det händer inte ofta. Jag distanserar mig i stället. I den situationen hade jag i kyligt nonchalant ton sagt: "Ursäkta, väskorna breder ut sig över sätet så  man inte får plats, kan ni ta bort dem?" Varefter jag hade svept deras väskor åt sidan och satt mig med samtidigt som jag vände näsan i vädret bort från dem. Vill de ha snobbism kan jag ge folk sådan tillbaka så de får nog


   
SvaraCitera

tror jag knappt varit med om det här, faktiskt

känns som folk brukar förstå att de ska flytta undan så folk får plats, även om vissa undviker det så länge som möjligt


   
SvaraCitera

varför ska man vara dryg tillbaks? alla som har väskor på säten har inte det för att ta upp plats eller visa att de är bättre än andra. brukar le och fråga om det är ledigt, får alltid plats på det viset.


   
SvaraCitera

Brukar lägga mina saker på sätet bredvid men flyttar upp det i knät om jag märker att bussen börjar fyllas. Man kan komma ganska långt på att vara artig.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Mest fjortispojkar och anständiga "Jag tror jag är högklassig" kvinnor. Jävla Markarydsbor

tror att detta förekommer på fler ställen än den orten 
sen skulle jag inte kalla Jävla Stockholmsbor om jag råkat hamna på en tunnelbana utan lediga platser 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: sen skulle jag inte kalla Jävla Stockholmsbor om jag råkat hamna på en tunnelbana utan lediga platser

Har bott i Skåne i 8år, aldrig har jag haft tur med bussen när den ska emot Markaryd, antingen är den överfull eller så blev det som det blev idag. Det är väl endast för att det är en annan ort. Sen har det ju egentligen inte med dem att göra utan mer att fler bussar behöver åka åt de hållet, men idag är det "Jävla Markarydsbor" I benämningen de som åkte på bussen och råkar vara från den orten 


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: Har bott i Skåne i 8år, aldrig har jag haft tur med bussen när den ska emot Markaryd, antingen är den överfull eller så blev det som det blev idag.

pendlade ett tag mellan hlm-mryd utan problem för något år sedan. Och om den ska mot Markaryd kan den lika väl innehålla största del folk från Bjärnum, Vittsjö, Emmaljunga med mera.

ToxicWithaHintOfSteam: Sen har det ju egentligen inte med dem att göra utan mer att fler bussar behöver åka åt de hållet

tåg kommer att börja gå i sen höst


   
SvaraCitera