Aviseringar
Rensa alla

Blev gravid som 15 åring, men gjorde abort.


Ämnesstartare

För 1 år sen blev jag gravid.

Det var det mest omtumlande jag har varit med om i hela mitt liv. Det var en tid då jag mådde som sämst och jag klandrade i 8 månader att jag gjorde fel val. Kanske jag gjorde rätt?

Men det gjorde mig olyckligare. Det känns som någonting fattas i mitt liv. Någon som kan förgylla mitt liv.

Jag tänkte inte överhuvudtaget på barn innan jag blev gravid. Men efter denna händelsen, så började jag tänka i andra banor. Jag förändrades i både mitt sätt hur jag var och hur jag tänkte. Jag tog mer vara på dom jag hade i mitt liv och började tänka mer realistiskt.

Men 1 år senare vet inte jag om det var rätt val jag gjorde då. Jag gjorde bara det för att alla andra ville det. Ingen frågade mig om vad jag egentligen ville. Om jag hade fått tänka extra mycket, så hade jag inte tagit bort detta ''barnet'' som låg i min mage.

Men när jag tänker efter, så var det nog rätt. Det var nog alla andra sa till mig att det var. Men inom mig, vet jag att jag svek mig själv. Jag gick inte enligt mitt eget hjärta.

Detta tänker jag på varje dag. Men jag vet att det barnet jag kommer få inom 5-8 år. Kommer vara så älskat från min sida.

Jag vill verkligen ha ett barn! detta är inget som bara ploppa upp i mitt huvud, detta är något som har långsamt växt fram. Ibland gör det ont att se på bebisar och jag gråter ibland. Men jag vet att jag sxka vänta och jag vet att det kommer vara värt det! [smile]

ÄNDRAT 2011-01-21 23:04

ÄNDRAT 2011-01-21 23:06
För 1 år sen blev jag gravid.

Det var det mest omtumlande jag har varit med om i hela mitt liv. Det var en tid då jag mådde som sämst och jag klandrade i 8 månader att jag gjorde fel val. Kanske jag gjorde rätt?

Men det gjorde mig olyckligare. Det känns som någonting fattas i mitt liv. Någon som kan förgylla mitt liv.

Jag tänkte inte överhuvudtaget på barn innan jag blev gravid. Men efter denna händelsen, så började jag tänka i andra banor. Jag förändrades i både mitt sätt hur jag var och hur jag tänkte. Jag tog mer vara på dom jag hade i mitt liv och började tänka mer realistiskt.

Men 1 år senare vet inte jag om det var rätt val jag gjorde då. Jag gjorde bara det för att alla andra ville det. Ingen frågade mig om vad jag egentligen ville. Om jag hade fått tänka extra mycket, så hade jag inte tagit bort detta ''barnet'' som låg i min mage.

Men när jag tänker efter, så var det nog rätt. Det var nog alla andra sa till mig att det var. Men inom mig, vet jag att jag svek mig själv. Jag gick inte enligt mitt eget hjärta.

Detta tänker jag på varje dag. Men jag vet att det barnet jag kommer få inom 5-8 år. Kommer vara så älskat från min sida.

Jag vill verkligen ha ett barn! detta är inget som bara ploppa upp i mitt huvud, detta är något som har långsamt växt fram. Ibland gör det ont att se på bebisar och jag gråter ibland. Men jag vet att jag sxka vänta och jag vet att det kommer vara värt det!


   
Citera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera

Saaajmon:

detta är inget som bara ploppa upp i mitt huvud

Jo, uppenbarligen

vad skall diskuteras, för övrigt?


   
SvaraCitera

Hur blir man ovetandes gravid? Sex=barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värst vad ni ska vara negativa? vad är det för mening?


   
SvaraCitera

Liebestraum:

vad skall diskuteras

Liebestraum:

vad skall diskuteras

Liebestraum:

vad skall diskuteras

Liebestraum:

vad skall diskuteras

Liebestraum:

vad skall diskuteras

Liebestraum:

vad skall diskuteras


   
SvaraCitera

Saaajmon:

Värst vad ni ska vara negativa? vad är det för mening?

Angeleyes:

Hur blir man ovetandes gravid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är aldrig klokt att skaffa barn. Men och andra sidan är det vårt starkaste driv och det som får oss att fortsätta vilja leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns jue dom tjejerna som har blivit gravida ovetandes och upptäckt det försent och har vart tvugna att föda barnet.


   
SvaraCitera

Liebestraum:

vad skall diskuteras, för övrigt?

Liebestraum:

vad skall diskuteras, för övrigt?

Liebestraum:

vad skall diskuteras, för övrigt?


   
SvaraCitera

jag ska ha tusen bebisar


   
SvaraCitera

Saaajmon:

Men jag vet att jag sxka vänta och jag vet att det kommer vara värt det!

[smile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saaajmon:

Kanske jag gjorde rätt?

Varför ha ånger?
Lika lite som jag gråter för varje hamburgare jag äter eller varje ägg jag har på mackan. Det här handlar enbart om dig själv och har inget med det potentiella livet att göra.

Saaajmon:

Men det gjorde mig olyckligare. Det känns som någonting fattas i mitt liv. Någon som kan förgylla mitt liv.

Precis detta jag menar. Har man sig själv i fokus så är man inte redo att ha barn.

Saaajmon:

Ingen frågade mig om vad jag egentligen ville.

Ville och ville. Detta är inget som bara påverkar dig.
Barnets pappa kommer att få anpassa sig efter detta vare sig han ville eller inte. Dina kompisar måste inse att ditt barn kommer före allt annat och du kan därmed inte bara hänga med på fester eller vad det nu handlar om. Dina och hans föräldrar är dom som kommer att offra sig mest då du är totalt beroende av dom. Deras råd, barnpassning och ekonomiska stöd är något som de INTE valt att gå med på. Sedan har vi hela samhället i stort som påverkas av att en nytt barn kommer till världen.

Så nej det här handlar inte enbart med vad DU vill. Det är många som kommer att påverkas av det så det är inte alls förvånande att dom inte är så sugna på att ta konsekvenserna av att ni inte lärt er använda kondom.

Saaajmon:

Men inom mig, vet jag att jag svek mig själv. Jag gick inte enligt mitt eget hjärta.

[y]

Saaajmon:

Men jag vet att det barnet jag kommer få inom 5-8 år. Kommer vara så älskat från min sida.

Nu har du ju blivit helt bakom flötet. Känner flera sånna här tjejer som börjar planera in när de ska ha barn och då märker man att något är fel. En smart kvinna hade sagt:
''När jag utbildat mig, har jobb och bostad och ett bra fungerande förhållande och ''lekt'' klart. Då skaffar jag barn''.

Det du gör nu är fortfarande bara tänker på dig själv. Ser hela barnagrejen som en hobby. Sluta upp och väx upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

En smart kvinna hade sagt:
''När jag utbildat mig, har jobb och bostad och ett bra fungerande förhållande och ''lekt'' klart. Då skaffar jag barn''.

Men eftersom en smart kvinna tänker så, så blir aldrig livet som har tänkt sig. Jag försöker leva varje dag som det kommer.

Jag gjorde abort för att jag ville utbilda mig först och jobba några år och sedan skaffa barn. Man kan bara hoppas på att man har bostad, bra inkomst och en bra förhållande.

Jag planerar inte direkt att skaffa barn just då. Men det var bara ett exempel från min sida att man kan tänkas ha ett barn just då!

Men eftersom att du inte vet vad jag gick igenom. Kan jag tala om att jag fick ta hela smällen själv. Den jag var tillsammans med brydde sig bara i stunden och sen sket han bara i det. Han brydde sig inte så mycket om hur jag mådde och bara levde sitt liv som han gjorde innan. Men jag förändrades riktigt mycket.

Anledningen till att jag mådde så dåligt i en lång period är för att jag aldrig pratade ut om detta med någon. Det är så mycket som ingen förstår om de aldrig har gått igenom abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänkte faktiskt aldrig på mig själv, jag tänkte på bara vad alla andra ville jag skulle göra och jag gjorde allt det ville och efteråt. Efter jag gjorde baorten, så fick jag utskällningar av mina vänner om att jag var tvungen att tänka på mig själv och bearbeta detta.

För jag är sådan person som tänker på alla andra och vad det tycker och på det baserar jag mina beslut. Men nu efteråt var jag dum som lyssnade på vad alla sa och inte tänkte på var jag egentligen ville.

Alla säga så, gör abort, gör abort.. Men ingen vet någonting hur det är att vara i situtationen när dom verkligen är där. Folk säger att dom är för aborter och att det är bra. Det sa jag också.

Men när jag satt där själv, så blev jag helt tom i huvudet och visste egentligen inte vad jag skulle göra. Allt gick så fort. Från att jag fick veta att jag var gravid tills jag gjorde abort, jag hann aldrig tänka.


   
SvaraCitera