Aviseringar
Rensa alla

Blev grovt misshandlad i helgen, skadestånd!?


Ämnesstartare

Hej blev rätt så grovt misshandlad i helgen, det började med att vi var ute å åkte bil med några personer, sen så flög motorhuven helt plötsligt upp och vi var tvugna att hoppa ut, så då hör jag helt plötsligt att en kille skriker till, sen är allt svar för mig.

Vaknade upp på sjukan, och det resulterade i en spräckt läpp, en stor hjärnskakning, 4 trasiga tänder, att jag varken kan äta eller dricka pga svullnaden.

Vad tror ni jag kan få i skadestånd? Polisen som förhörde mig sa att jag skulle säkert kunna få runt 25 000 eftersom att det lär blki ett ärr som sitter kvar resten av mitt liv.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Läppen är väldigt spräckt, cirka 4cm som går nästan upp i näsan, och det var 34 stygn.!


   
SvaraCitera

Det är inte misshandel.


   
SvaraCitera

Skadestånd är rätt svårt att få, kan hen inte betala så blir det ofta inget skadestånd. Du vet ju ej ens vem du ska anmäla, om jag förstått saken rätt. Kontakta ditt försäkringsbolag istället och försök få ngt för ditt ärr.


   
SvaraCitera

Blev du misshandlad av bilen menar du? Det brukar kallas olycka annars


   
SvaraCitera

ehd igen:

Blev du misshandlad av bilen menar du?

[bigsmile][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oherregud, jag vet vem det var som slog till mig med div slag, och nej jag vart inte slagen av bilen.


   
SvaraCitera

men om du inte såg det så går det ju ej att bevisa. beror väl på vad de andra säger också.


   
SvaraCitera

Förstår inte vad motorhuven och allt detta med bilen har med något att göra


   
SvaraCitera
time
 time

ehd igen:

Förstår inte vad motorhuven och allt detta med bilen har med något att göra

Antagligen för att det är anledningen till att de var tvungna att stanna och hoppa ut och då skedde misshandeln. Eller så uppfattade jag det i alla fall.

Det blir ju svårt för dig att ge en klar bild av vad som egentligen hänt om du inte har en enda minnesbild förrän efter att du vaknat på sjukhuset.


   
SvaraCitera

Been there.. Det hjälpte ej att jag pekade ut den skyldiga, fanns inga vittnen o.s.v. [sad] Den jävla muslimska extremisten går fri även idag, en bekant av mig blev rånad utav honom en sen kväll på torget.. För som så är det förstår du, finns det inga vittnen till händelsen har det inte begåtts något brott.. [sad]


   
SvaraCitera

Ett villkor är ju naturligtvis att snutjävlarna kan hitta den skyldiga alternativt att du själv eller någon annan som såg händelsen kan peka ut honom - och få honom dömd i domstol!

Så fort det finns en i laga kraft vunnen dom så kan du även få skadestånd. Även än rövhålet som misshandlade dig inte har några pengar så kan du söka pengar hos brottsofferfonden.

Lycka till!


   
SvaraCitera