Aviseringar
Rensa alla

Blev inte Harry Potter lite för mörka?


Smilen
Ämnesstartare

Filmerna började ljust och man trodde väl inte filmerna skulle bli mörkare ju längre in i filmerna man kommer. 
Jag har en Harry Potter-film kvar att se och sen är jag klar och jag har dröjt på Deathly Hallows i snart 6 år. Den var riktigt mörk och dyster och man undrar om J.K. Rowling var deprimerad under tiden hon skrev boken. 

Nu ska jag bara se Deathly Hallows part 2 sedan är jag klar. 

Tycker ni det blev för mörka filmer?

Jag gillar den deppiga miljön i Deathly Hallows Part 1. 

SPOILA om ni ska diskutera sista delen. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej


   
SvaraCitera

Tycker de första är mycket bättre...


   
SvaraCitera

Harry dör i sista filmen 


   
SvaraCitera

Man kan få intrycket av att Rowling på slutet kommer på att hon har gjort et lite för enkelt och milt, så hon dödar en massa personer, men snarare är det väl en fråga om att historien intensifieras och når sitt klimax, och eventuellt att det blir mörkare i takt med att målgruppen blir äldre.


   
SvaraCitera

Den vises sten och hemligheternas kammare och dom två sista filmerna är dom bästa! 

För mörka nej det ä ju trots allt fantasy speciellt inriktat för Barn&ungdomar. 
Filmerna Kunde har varit mkt mörkare och grymmare. 

Det är nu upp till dom planerade filmerna om Harry potters son som kanske blir mer vuxen filmer man kan hoppas!   


   
SvaraCitera
Kudhos

Det är en reflektion på hur det är att växa upp. 


   
SvaraCitera
time
 time

Starkill91 : Det är nu upp till dom planerade filmerna om Harry potters son som kanske blir mer vuxen filmer man kan hoppas!

Några sådana är ju inte planerade.


   
SvaraCitera

time:

Några sådana är ju inte planerade.

En trilogi, förmodligen  FantasticBeasts



   
SvaraCitera

Starkill91 : En trilogi, förmodligen  FantasticBeasts

Vilken handlar om uppkomsten av boken Fantastic Beasts And Where To Find Them, inte Harry Potters son. Pjäsen "The Cursed Child" gör däremot det.


   
SvaraCitera

Med tanke på att jag var barn när första filmen kom ser jag det lite som att filmerna har utvecklats i takt med att jag vuxit upp och att de senare filmerna är lite vuxnare just för att publiken är det.
Men jag håller med om att de är rätt mörka mot slutet. Dock inget jag stör mig nämnvärt på.

Jag har i så fall svårare för att hela slutet verkar så hastigt hopskrivet och att det känns som J.K själv tröttnat på historien och bara ville bli av med den.
Plus den otroligt löjliga slutscenen, som de dessutom förstört i filmen, genom att ta bort anledningen till att scenen över huvud taget existerar.

Rent filmmässigt är film tre och fyra mina favoriter. De har liksom allt. De övriga filmerna svajjar rätt rejält


   
SvaraCitera

InABox: Pjäsen "The Cursed Child" gör däremot det.

De gick nyligen ut med att de ville göra film efter pjäsen dock.


   
SvaraCitera

Smilen:
Filmerna började ljust och man trodde väl inte filmerna skulle bli mörkare ju längre in i filmerna man kommer. 
Jag har en Harry Potter-film kvar att se och sen är jag klar och jag har dröjt på Deathly Hallows i snart 6 år. Den var riktigt mörk och dyster och man undrar om J.K. Rowling var deprimerad under tiden hon skrev boken. 

Nu ska jag bara se Deathly Hallows part 2 sedan är jag klar. 

Tycker ni det blev för mörka filmer?

Jag gillar den deppiga miljön i Deathly Hallows Part 1. 

SPOILA om ni ska diskutera sista delen. 

Det var allt för länge sedan som jag tittade på filmerna. Jag tror att jag tycker bäst om ettan och tvåan.

Det är sant, det kändes som att även yngre kunde se filmerna vid de två (kanske 3) första, sedan så blev det mycket mer läbbigheter och "seriöst" när karaktärerna blev äldre / (senare filmerna).


   
SvaraCitera

Run Riot: De gick nyligen ut med att de ville göra film efter pjäsen dock.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/klart-for-tva-nya-harry-potter-filmer/


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Det slutade inte som jag trodde. 


   
SvaraCitera