Aviseringar
Rensa alla

Blev jag mobbad?


Blitzen:

Vem avgör om person ser bra ut eller inte?

Ingen. Jag borde dock ha frågat henne ifall de tyckte hon såg bra ut.


   
SvaraCitera

meningen:

Du förstår dig uppenbarligen inte på det här med mobbning. Utbilda dig själv.

Självklart gör jag inte det, dock förstår jag inte hur jag skulle kunna utbilda mig till att förstå det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade du vänner?


   
SvaraCitera
smisk

Ja, du blev mobbad. Upplever man at man blir det, så har man rätt.

äpplen:

En person som ser bra ut blir aldrig mobbad

Oj, mest intelligenta inlägget jag sett på länge [party]


   
SvaraCitera
Tyrael

äpplen:

dock förstår jag inte hur jag skulle kunna utbilda mig till att förstå det?

Ta en utbildning vet ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ingen av oss var där, vi vet inte bättre än dig, snarare motsatsen då vi bara har dina vinklade rapporter att gå på...

jaja

S3ON:

Hade du vänner?

nej, inga vänner

smisk:

Ja, du blev mobbad. Upplever man at man blir det, så har man rätt.

okej 🙂

Tyrael:

Ta en utbildning vet ja

nåt sånt ja. eller så struntar hon bara i det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta kontakt med de som mobbade dig och fråga vad de tycker


   
SvaraCitera

äpplen:

En person som ser bra ut blir aldrig mobbad, däremot kan denne bli utstött.

Öh vilken värld lever du i? [tard]


   
SvaraCitera

Japp, du var absolut utsatt. Men jag tycker du nu i efterhand bör bearbeta det i form av samtal. Förtränger man sin barndom kan det komna ikapp en längre fram i livet, tex i form av hemska mardrömmar.

Självkänslan försämras ju också och den måste du försöka bygga upp, det finns många självhjälps böcker. Du får gärna ställa personlig fråga till mig via mitt frågeformulär på sidan expertpanelen!


   
SvaraCitera

patrick bateman:

ta kontakt med de som mobbade dig och fråga vad de tycker

Ingen bra idé alls! En mobbare vill själv aldrig erkänna att den är en mobbare, så det leder ingen vart, det kan istället bli så att mobbaren fortsätter mobba efter kontakten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Björn Hultman:

Ingen bra idé alls! En mobbare vill själv aldrig erkänna att den är en mobbare, så det leder ingen vart, det kan istället bli så att mobbaren fortsätter mobba efter kontakten.

mobbare är olika och har också känslor

jag var själv mobbare i mina unga dagar. jag hade en kompis och vi var jävligt taskiga mot en tjock kille i klassen. men efter nåt år eller så när jag hade mognat till lite så la jag ner skiten och vi slöt fred med honom. är idag jättebra kompis med den tjocke killen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Upplever man at man blir det, så har man rätt.

Nä, så är det ju knappast?
Kan man inte uppleva det utan att det stämmer? Är det fysiskt omöjligt?

Björn Hultman:

En mobbare vill själv aldrig erkänna att den är en mobbare

Aldrig kan du knappast säga. Det finns sådana som mognar och som skulle kunna erkänna det senare.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Aldrig kan du knappast säga. Det finns sådana som mognar och som skulle kunna erkänna det senare.

Nej, aldrig var fel ord. Men en stor del av dom. Det finns bevisat att 55 % av alla killar som mobbar, blir kriminella innan 24 år.

patrick bateman:

mobbare är olika och har också känslor

Det stämmer, men en mobbares empatiförmåga är inte tillräckligt bra i de flesta fallen. Men såklart man kan förändras och bli av med sitt maktmissbruk som det faktiskt är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äpplen:

En person som ser bra ut blir aldrig mobbad

men haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meningen:

Det jag undrar över är om det var mobbning jag utsattes för? Blir man mobbad om man själv upplever att man blir det?

Om det händer upprepade gånger så är det mobbning, annars kan det vara trakasserier. Det låter som att du blev utsatt för mobbning, ja.

Du kan gå vidare trots att du mår dåligt över vad som har hänt. I stort sätt allting kan bli bättre bara du försöker. Lär dig att vara trygg i dig själv, känn att du är bra som du är, tyck om dig. Mobbarna behöver du inte bry dig om längre, för du blir väl inte utsatt av dem fortfarande?


   
SvaraCitera