Aviseringar
Rensa alla

Blev kallad "pundare" idag hade hon rätt, eller är jag en livsnjutare?


Ämnesstartare

Idag så hade jag och en från min skola en diskussion om droger och varför man tar droger, och när jag berättade om mina drog vanor så blev jag kallad pundare. När tycker ni att man har gått från livsnjutare till pundare?
Hade hon rätt som kallade mig pundare, de saker jag brukar är:
*Cannabis/rök mixar (någon gång i månaden började när jag var ca 13)
*Extasy (endast använt några gånger vid speciella tillfällen började när jag var 15)
*Concerta/realtin/andra cs droger (endast provat 5-7 gånger inklusive alkohol)
*Amfetamin (provat 3 gånger snortat alla gånger, ej skjutit IV, va 14 första gången)
*Morfin (dock på recept, 14 år)
*Tramadol (13/14 snodde morans som hon hade slängt efter hon hade haft ryggskott)
*benzo (xanor, 15 år för 1 månad sen)
Och sen har jag och en polare planerat att trippa lite i sommar på svampar eller LSD eller kanske mex. I övrigt så har jag ett rätt ornat liv, bra betyg, tränar 3 gånger i veckan, har ett bra socialt liv, dock är jag bara 15 men tycker ni att jag är en pundare eller livsnjutare?


   
Citera

En pundare är man när bruket tar över vardagslivet, på samma vis som en alkoholist måste ha nästa fix för att ens kunna ta sig igenom dagen. Att ta en öl till maten är inte alkoholism, lika lite som det är pundigt att ta andra substanser någon gång ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

En pundare är man när bruket tar över vardagslivet, på samma vis som en alkoholist måste ha nästa fix för att ens kunna ta sig igenom dagen. Att ta en öl till maten är inte alkoholism, lika lite som det är pundigt att ta andra substanser någon gång ibland.

Bra tack, skönt med någon vettig person. Tänker lika, så länge ja sköter plugget, träningen mm så kan ja fortsätta att använda droger då och då.


   
SvaraCitera

Borde inte en livsnjutare kunna vara utan kemisk glädje...


   
SvaraCitera

Jag låter Josh och grabbarna svara på detta!


   
SvaraCitera

OF 5:

Borde inte en livsnjutare kunna vara utan kemisk glädje...

^^


   
SvaraCitera
Zsasz

deuse:

de saker jag brukar är:

deuse:

snodde morans som hon hade slängt efter hon hade haft ryggskott

deuse:

provat 3 gånger

deuse:

provat 5-7 gånger

deuse:

etc. etc. etc.

Det du gjorde (med det flesta av substanserna) var att lista saker du testat, Att ha testat vid enstaka tillfällen är långt ifrån att "bruka".

Randroid:

En pundare är man när bruket tar över vardagslivet

Så ser jag också det, dock har det blivit ett allmänt skälsord, helt utanför sin normala definition, precis som så många andra ord idag. ("Bög", "Jävla Fitta" etc.)

deuse:

livsnjutare

Nej, jag skulle inte kalla dig livsnjutare heller, du är 15, jag skulle gissa på att det du gör nu förmodligen är att försöka vara cool genom att göra något förbjudet (varför skulle du anners göra en tråd och lista vilka droger du tagit?, För att ge oss en helhetsbild?, Jag går inte på det), förmodligen vet du inte ens exakt vad du gillar än (bortsätt från sin musiksmak, det man gillade när man är 14 är oftast den musiksmaken man kommer gilla mest genom hela livet, dvs. om det är en specifik sådan, finns ju många som gillar blandat), men det är lugnt, det gör förmodligen ingen när dem är 15, speciellt när det gäller sådana här saker, jag känner till 100-tals personer som tog droger och festade loss när dem var i tonåren, det är bara en bråkdel som fortfarande verkligen gillar/gör det, resten var bara antingen i en rebellisk fas eller föll för grupptryck..

PS.

deuse:

endast använt några gånger vid speciella tillfällen började när jag var 15

deuse:

dock är jag bara 15

wut?

PPS. Bara chilla, bry dig inte om vad folk tycker eller säger om dig, låt dem kalla dig pundare, luffare eller vad fan som helst, vad andra tycker om dig är bara bullshit ändå, det är vad man själv tycker som räknas, ja jag vet att det låter som en kliché, men det blir fan inte mer sant än så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i vad vi tycker, gör det du känner är rätt för dig.
Men för rekordet, jag tycker inte du är en pundare.


   
SvaraCitera

det mest negativa jag kan se i det hela är att du är så ung.


   
SvaraCitera
FlLLE

Vad förväntar du dig? en del tycker till och med att CB är pundigt.


   
SvaraCitera

Randroid:

En pundare är man när bruket tar över vardagslivet, på samma vis som en alkoholist måste ha nästa fix för att ens kunna ta sig igenom dagen.

nä, pundare är man när man tar tjack och gör något onödigt under väldigt lång tid (typ diska i 4 timmar och liknande)

deuse:

När tycker ni att man har gått från livsnjutare till pundare?

jag tycker du verkar ha stora problem för din ålder och t.ex. alprazolam (xanor) som du redan har lyckats trycka i dig är en väldigt tung bensodiazepin som inte ens borde finnas, enligt mig
vill du bli hjärndöd eller vad hade du tänkt dig?
jag började röka cb vid 17 års ålder, delvis tack vare det här forumet, och nu i efterhand är jag mycket glad att jag inte började tidigare FÖR NU NÄR JAG HAR VARIT REN I EN MÅNAD märker jag vilken jävla typ man blir av att röka; det är inte sååå allvarligt men man hamnar faktiskt i en glasbubbla och personlighetens gränser kryper närmare en... man blir en nolla
vill du det? sluta knarka nu och börja igen när du fyllt 20 (skoja)
men ärligt talat... ge fan i droger så ung som du är [no-no]


   
SvaraCitera

Hänskapt:

sååå allvarligt men man hamnar faktiskt i en glasbubbla och personlighetens gränser kryper närmare en... man blir en nolla

Kan du utveckla lite mer tack.


   
SvaraCitera

Lurendrejeri:

Kan du utveckla lite mer tack.

minnet blir sämre och sämre ju mer man rökar, det är en anledning; närminnet går mot guldfisknivå tills man har lika mycket koll som en tolvåring på sina saker, och man förnekar det trots att man märker att man inte får saker gjort
allting går långsamt och man beter sig som om man satt på en enhjuling
men för all del [blush]


   
SvaraCitera

Hänskapt:

minnet blir sämre och sämre ju mer man rökar, det är en anledning; närminnet går mot guldfisknivå tills man har lika mycket koll som en tolvåring på sina saker, och man förnekar det trots att man märker att man inte får saker gjort
allting går långsamt och man beter sig som om man satt på en enhjuling
men för all del

Rökte du varje dag? Mycket varje dag? Hur länge?

Jag har faktiskt inte märkt av något sådant alls, än.


   
SvaraCitera

Det är ju lite det som är det farliga med cannabis. Sakta men säkert ska tydligen guldfiskeminnet krypa sig på. Schizofreni sägs också kunna uppstå. Men det kommer man ändå ej minnas tydligen. Puffa på.

Här skulle jag givetvis citerat. Orkar bara inte


   
SvaraCitera