Aviseringar
Rensa alla

Blev utskrattad av lärare pga ordet hen


Ämnesstartare

OF 5:

Med kontroversiellt språkbruk kanske det är att vänta.

det är lärarens roll att bedöma kunskap - inte åsikter, därför har läraren gjort ett tjänstefel och även utfört en kränkning, detta ska inte tolereras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

et är lärarens roll att bedöma kunskap - inte åsikter, därför har läraren gjort ett tjänstefel och även utfört en kränkning, detta ska inte tolereras

Jag har ännu inte haft någon lärare som endast bedömt kunskap. Men med hög förväntan följer höga fall.

Om du känner dig så kränkt så anmäl din lärare då för kränkande behandling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

vill göra det, vågade bara inte riktigt då, blev ganska förvånad faktiskt

Nästa gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luther Blissett:

använd inte fjantiga modeord

vem är det som bedömer vad som är ett "fjantigt modeord"? och vad ger denne legitimitet till att utföra detta?

OF 5:

Jag har ännu inte haft någon lärare som endast bedömt kunskap. Men med hög förväntan följer höga fall. Om du känner dig så kränkt så anmäl din lärare då för kränkande behandling.

fast jag tror inte att det är en effektiv åtgärd att anmäla folk när de uttrycker en åsikt och jag upplever det som att henoms reaktion var en förlängt yttrande av henoms åsikter

jag tror att det är viktigt att föra en öppen diskussion

Nachac:

Nästa gång.

har det i minnet nu och tänker ta möjligheten nästa gång, är mer förbered nu när jag vet att hen har dessa möjliga åsikter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

jag tror att det är viktigt att föra en öppen diskussion

prata med läraren då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

min lärare sa "karin boie tog självmord"

Dock ska man kanske lära sig stava till Boye först innan man klankar ner på andra.

Papperssoldat:

det var en seriös och allvarlig redovisning, läraren hade ingen anledning till att skratta utan skrattade uppenbarligen mot mig, det var en kränkning!

Som sagt. Använd korrekt språkbruk eller räkna med att läraren skrattar. Eftersom det dessutom är i svenska är det ännu viktigare med korrekt språkbruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med rektorn. Man skrattar inte åt en elev som redovisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

jag använde mig av ordet "hen" i redovisningen - läraren började skratta.

Äntligen en hälsosam reaktion på det ordet. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

fast jag tror inte att det är en effektiv åtgärd att anmäla folk när de uttrycker en åsikt och jag upplever det som att henoms reaktion var en förlängt yttrande av henoms åsikter

"Henoms"?


   
SvaraCitera

Ganon:

Dock ska man kanske lära sig stava till Boye först innan man klankar ner på andra

fanns tyvärr inga bokstäver i hennes talspråk, sry[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

prata med läraren då.

ska göra det

Ganon:

Dock ska man kanske lära sig stava till Boye först innan man klankar ner på andra.

Som sagt. Använd korrekt språkbruk eller räkna med att läraren skrattar. Eftersom det dessutom är i svenska är det ännu viktigare med korrekt språkbruk.

jag tycker inte att dina försök till att tillrättavisa andra medlemmar hör hemma i min tråd, är du uppmärksamhetssjuk eller förstår du inte hur personligt meddelande funktionen fungerar?

vidare är språket levande och är föränderligt, man talar inte på samma sätt idag som man gjorde för hundra år sedan, det är en utvecklingsprocess som man bör delta i för att ha en rimlig uppfattning om sin samtid

isola:

Prata med rektorn. Man skrattar inte åt en elev som redovisar.

vet inte riktigt om jag vill göra en stor grej av det på det sättet, är inte intresserad av att orsaka en stor tillställning utan hoppas att det är nåt jag och läraren kan lösa själva

- Razorblade -:

Äntligen en hälsosam reaktion på det ordet.

är inte intresserad av ett språkbruk som anspelar på renlighet eller hälsa i förhållande till åsikter, det är en indikation på en uppfattning där det finns en förskjutning mellan vad som uppfattas som rätt samt fel och att vederbörande är den som äger rätten att bestämma detta

Nachac:

"Henoms"?

hur böjs det då i tredje person singular?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

fanns tyvärr inga bokstäver i hennes talspråk, sry[zzz]

Nej, men sånt ska man veta utan bokstäver i talspråket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

jag tycker inte att dina försök till att tillrättavisa andra medlemmar hör hemma i min tråd, är du uppmärksamhetssjuk eller förstår du inte hur personligt meddelande funktionen fungerar?

1. Det är inte din tråd. Tråden tillhör ungdomar.se så fort du har skapat den.

2. Den ligger i Klotter och här finns det inga krav på att hålla sig OnT.

Papperssoldat:

vidare är språket levande och är föränderligt, man talar inte på samma sätt idag som man gjorde för hundra år sedan, det är en utvecklingsprocess som man bör delata i för att ha en rimlig uppfattning om sin samtid

"Hen" hör fortfarande inte hemma i en skoluppgift. Vill man få pluspoäng av genustöntar kan man använda sin fritid till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

1. Det är inte din tråd. Tråden tillhör ungdomar.se så fort du har skapat den.2. Den ligger i Klotter och här finns det inga krav på att hålla sig OnT."Hen" hör fortfarande inte hemma i en skoluppgift. Vill man få pluspoäng av genustöntar kan man använda sin fritid till det.

det är med ointresse jag för denna diskussionen med dig och undviker därför gärna den tillförmån för mer intressanta inlägg som faktiskt stimulerar trådens reella frågeställning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Henoms"?

Se nu vad ni alla hen-sägare har orsakat. [cry]


   
SvaraCitera