Aviseringar
Rensa alla

Blev våldtagen/är det normalt?


A$AP
 A$AP
Ämnesstartare

Hej, jag vet att det är en lite konstig rubrik... Men läs så förstår ni. Jag är i alla fall en tjej på 15 år, när jag var 13 blev jag våldtagen typ av min dåvarande kille som var 17. Det var även första gången jag hade "sex" med någon, jag vågade inte säga nej och det gjorde så ont att jag började gråta men han slutade inte. Efter detta vågade jag inte lämna honom så det fortsatte i typ 6månader, enda skillnaden var att jag bad honom att sluta flera gånger när vi hade "sex" men han blev mer och mer hårdhänt tills dagen han tillslut gjorde slut med mig. Jag berättade inte för någon för jag trodde det var okej typ eftersom jag inte sa nej, men samtidigt förstod jag att det inte var normalt. Efter detta var jag tillsammans med 2 killar till (inte samtidigt) som nästan var likadana, dvs. lika hårdhänta när vi hade sex. Efter ett tag började jag typ gilla det tror jag, det är svårt att veta när det är det enda man varit med om. Men det tog också slut och ett tag efter det träffade jag min nuvarande kille som är 20. Han var jätte snäll både när vi hade sex och annars också, det var lite konstigt för mig första gången vi hade sex eftersom han varken slog, ströp mig, spottade på mig eller drog i mitt hår. Det enda problemet var att varken jag eller han kom någon av gångerna vi hade sex med varandra. Tillslut frågade jag honom varför och han sa att han aldrig hade kunnat göra det med någon tjej innan, bara när han runkade. Efter allt jag har varit med om tidigare tänkte jag att han kanske också gillade våldsamt sex som alla andra killar jag hade träffat, och eftersom jag inte heller kunde komma så sa jag att vi kunde testa det. Han kom på typ 5 minuter och jag med. Jag berättade jag för honom vad som hade hänt med min första kille så det inte skulle bli likadant med honom, han började gråta och bad om ursäkt för att han hade varit så hårdhänt mot mig. Jag sa att det inte var någon fara (det var ju jag som hade föreslagit det) och det verkar ju vara enda sättet jag kommer på också, att han var ledsen och bad om ursäkt bevisar ju att han inte är som dom andra. Nu har vi alltid ganska brutalt sex, men jag gillar det och det gör han också.  Jag har "kommit över" våldtäckten så bra det går, men har börjat tänka mycket det senaste på om det är normalt efter det jag varit med om att faktiskt gilla det? Eller kan det vara så att jag gillar det just pågrund av att det alltid har varit så? 


   
Citera

Därför jag håller mig undan damaged goods.


   
SvaraCitera
A$AP
 A$AP
Ämnesstartare

Tickstart:
Därför jag håller mig undan damaged goods.

Om jag fattade detta rätt hade du alltså om du träffat en tjej/kille som du gillar och fick reda på att personen hade blivit våldtagen så hade du lämnat hen? 


   
SvaraCitera

A$AP: har börjat tänka mycket det senaste på om det är normalt efter det jag varit med om att faktiskt gilla det?

Det är en helt annan sak när man har hårdare sex av egen vilja och med en partner man kan lita på. Förväxla inte detta med hänsynslös sex mot din vilja. Visst, båda sexvarianterna är hårdare, men det är också den enda gemensamma saken mellan dessa två varianter. 


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera

Våldtäkt är absolut inte normalt och att vissa killar knullar brutallt skulle jag inte säga är normalt så vitt jag vet, jag själv hade aldrig vart våldsam mot min flickvän vid sex eller i övrigt. Hade hon velat ha hårda tag så skulle jag väl kunna göra det men jag hade vart väldigt mån om att hon har det bra.


   
SvaraCitera

Det tillhör ju tyvärr normen (=att någonting är väldigt vanligt) att tjejer blir utsatta för sexuella övergrepp i olika grad  men det är ALDRIG någonsin någonting man ska acceptera, oavsett vilken relation man än har med pojken/mannen i fråga. Aldrig någonsin. Anmäl, om du orkar. Men framför allt sluta umgås med honom. Jag hade nog gått i väldiga hämndtankar men det vet jag inte riktigt hur pass bra man hade mått av det. Dock behövs det väl ibland för att de ska fatta på något plan. 


   
SvaraCitera
time
 time

Det är en stor skillnad på att gilla dominant sex som man kommit överens om att ha, och att bli utsatt för hårdhänt sex med någon som fortsätter trots att man sagt nej, eller gråter, eller på andra sätt visar att man inte vill. Det ena sker i samtycke, det andra är våldtäkt.

Det kan vara så att du hade gillat dominant sex även utan att ha blivit våldtagen. Det är det många som gör och det är inget konstigt med det. Det är helt okej att ha vilket sorts sex man vill och hur brutalt man än gillar det så betyder det INTE att någon har rätt att utsätta dig för något du inte vill vara med om! Det är okej att säga ja till sex 48394893 gånger och nej en enda gång och veta att ditt nej ska räcka som stopp. Att du vill ha våldsamt sex i nio av tio fall betyder inte att du inte har rätt till mjukt och vänligt sex den tionde gången.


   
SvaraCitera
Kudhos

Inget samtycke? Våldtäckt. 


   
SvaraCitera
time
 time

Kudhos:
Inget samtycke? Våldtäckt. 

Det stavas inte med ck!!! Gråter


   
SvaraCitera
Kudhos

time:

Det stavas inte med ck!!! Gråter

Åoh ockej viste inté facktisckt  


   
SvaraCitera

Kudhos:

Åoh ockej viste inté facktisckt  

Gråter


   
SvaraCitera

haha RIP kudhos reputation 


   
SvaraCitera

Kudhos: Åoh ockej viste inté facktisckt

Rent instinktivt känns det att det borde vara ck, hade problem med det där ordet jag också. 


   
SvaraCitera

A$AP:
Hej, jag vet att det är en lite konstig rubrik... Men läs så förstår ni. Jag är i alla fall en tjej på 15 år, när jag var 13 blev jag våldtagen typ av min dåvarande kille som var 17. Det var även första gången jag hade "sex" med någon, jag vågade inte säga nej och det gjorde så ont att jag började gråta men han slutade inte. Efter detta vågade jag inte lämna honom så det fortsatte i typ 6månader, enda skillnaden var att jag bad honom att sluta flera gånger när vi hade "sex" men han blev mer och mer hårdhänt tills dagen han tillslut gjorde slut med mig. Jag berättade inte för någon för jag trodde det var okej typ eftersom jag inte sa nej, men samtidigt förstod jag att det inte var normalt. Efter detta var jag tillsammans med 2 killar till (inte samtidigt) som nästan var likadana, dvs. lika hårdhänta när vi hade sex. Efter ett tag började jag typ gilla det tror jag, det är svårt att veta när det är det enda man varit med om. Men det tog också slut och ett tag efter det träffade jag min nuvarande kille som är 20. Han var jätte snäll både när vi hade sex och annars också, det var lite konstigt för mig första gången vi hade sex eftersom han varken slog, ströp mig, spottade på mig eller drog i mitt hår. Det enda problemet var att varken jag eller han kom någon av gångerna vi hade sex med varandra. Tillslut frågade jag honom varför och han sa att han aldrig hade kunnat göra det med någon tjej innan, bara när han runkade. Efter allt jag har varit med om tidigare tänkte jag att han kanske också gillade våldsamt sex som alla andra killar jag hade träffat, och eftersom jag inte heller kunde komma så sa jag att vi kunde testa det. Han kom på typ 5 minuter och jag med. Jag berättade jag för honom vad som hade hänt med min första kille så det inte skulle bli likadant med honom, han började gråta och bad om ursäkt för att han hade varit så hårdhänt mot mig. Jag sa att det inte var någon fara (det var ju jag som hade föreslagit det) och det verkar ju vara enda sättet jag kommer på också, att han var ledsen och bad om ursäkt bevisar ju att han inte är som dom andra. Nu har vi alltid ganska brutalt sex, men jag gillar det och det gör han också.  Jag har "kommit över" våldtäckten så bra det går, men har börjat tänka mycket det senaste på om det är normalt efter det jag varit med om att faktiskt gilla det? Eller kan det vara så att jag gillar det just pågrund av att det alltid har varit så? 

Du var 13 och hade sex med en 20 åring o.O jag är 14 snart 15 och är fortfarande oskuld


   
SvaraCitera